NATT...

...är det nu.

Vilket kanske inte är så ovanligt, i.o.f.s...

Vet egentligen inte alls vad att skriva.
Kände nog bara för ett besök här, eftersom det inte blivit så ofta på senaste tiden.


Sitter här rätt trött - vilket ju är bra så att jag lägger mig i tid - och med en öm hals.

Vet inte vad det är för släng. Har haft underligheter i över två veckors tid nu.
Det började en fredagkväll med känsla av att ngt (chips?) fastnat i halsen.
Sedan kände jag konstiga smaker på ngt sätt. Kändes kemiskt/giftigt(?) från halva halsen och uppåt.
Därpå var det en brännande känsla.
Provade några Gammeldansk, som i vanliga fall bara slinker ner utan en blinkning men nu brände som attan på väg neråt. STRANGE!

Antagligen var det lite sårigt och så, vilket det även känts senare, t.ex. nu.

Ja, och sen har det kliat, känts som grovmalen svartpeppar, varit halsfluss-känsla och en massa annat, plus att det har stickts på tungan...

Har inte gjort jätteont hela tiden men just nu är det rätt ontigt.

Kanske läge för besök på vårdcentralen måndag morgon!?

Tänkte faktiskt gå i fredags men det var stängt för utbildning, el. ngt.

Sen kostar det ju oxå och den ekonomiska tavlan är inte min bästa vän just nu.

Ligger en massa räkningar back.

Och nu när jag skämt ut mig och min klantighet på detta sätt, så får jag ta och försvara mig med att jag varit sjuk några veckor - är lika med mkt mindre lön - och sen har jag varit allmänt dum och försökt fixa till ekonomin även för andra, på ett snett sätt...

Nåväl, pustar ut efter varje dag som går och är glad så länge jag inte fått någon betalningsanmärkning. Och om tiden skyndar på, är det snart lön igen och lite av dumheterna kan lösas.

Nu blir det bara en massa negativt, tydligen...

Blir så ibland, när både fys. och psyk. är i fel bana.


Såg en fin film ikväll; STARDUST.

Lite fantasy och så och himla mysig. Svag för både kvinnor och häxor, är man ju.

Skulle inte alls ha ngt emot att hoppa in lite i filmen.

Känner jag mig själv rätt, kommer det fortsättning på filmen i mina drömmar inatt.

Om nu inte Jim Carrey och den galna GRINCHEN kommer och förstör det hela... såg en snutt av den filmen oxå idag.

Duns! Nu kom morgontidningen...


Annars kan sägas att rätt Idoler gick till final och att Kevin vinner finalen lätt, eftersom han är mer entertainer.
Robbie Williams, WATCH OUT!!!

Snart är det Lucia och sen jultomte.

Ska agera tomte både på jobb och på en annan förskola.

Har egentligen inte lust just nu, men det är ju ngn vecka kvar och allt är kanske mkt bättre då.

Dock, är halsen inte bättre, blir det problem. Jag kan nämligen inte gå in i sådant halvhjärtat.
Nä, fullt ös ska det vara.
Okej, hesheten finns väl där, men det ska vara en GROV heshet, och då kan halsen inte vara sårig.

Även om det är stressigt och jobbigt med hela tomtegrejen och svettigt och jobbigt att få alla kuddar i de specialdesignade långkalsongerna att sitta rätt, så är det ändå värt besväret när man sitter där och skådespelar och ser barnens glittriga och förväntansfulla ögon.
Tomtens vinkel är helt klart den bästa, eftersom övriga lärare inte ser alla barn rätt i ögonen hela tiden.

Jo, med facit i näven, d.v.s. när alla bara är helt nöjda med ens insats, när man kramat om fröknarna ordentligt och det hela är över, då är jag själv också glad att jag blivit erbjuden den röda suiten.
Men två gånger får räcka.

Är det någon mer som ringer så får det allt ta och vara riktigt FINA fröknar på den förskolan!!!...


Nog för nu för nu ska det sovas... och drömmas om Stardust... ELLER fröknar, kanske...


/Jeppe - THE tomte



pssst... förlåt alla Ni som verkligen tror på tomten; bry Er inte om mig!...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0