Tack för KAFFET!

Alltså är det bara JAG som har trångt på skrivbordet?...

...eller är det fler som inte riktigt vet mellan vilka mus-sladdar kaffekoppen ska placeras och på vilken pappershög blåbärs-muffins-fatet ska vila???...
För att inte snacka om tangentbordet... hur ska det få plats i vågrät vinkel, gentemot mig, och dessutom platt, alltså utan att luta upp på ngn pappersnäsduk (JA! Oanvänd!!) eller musmatta?

Jaja, det viktigaste är väl i.a.f. att se till att koppen står säkert och att inte flacka för mkt med armar, ty även om tangentbordet kan verka avundsjukt ibland, då jag smuttar fredagsgrogg, vill jag absolut inte bjuda det, varken på det ELLER kaffe... och det har faktiskt aldrig spillts här på detta skrivbord, trots röran.

Jag brukar faktiskt försöka tänka efter FÖRE, oftast i.a.f.

Annars är här fortfarande helt slitet efter senaste jobbvisiten.
Tror jag får lägga mig i hyfsad tid inatt, om jag ska klara nexta arbetsvecka...

Jo, sist jag var på jobb, var jag där i ungefär precis 35 timmar. Vilket kanske inte verkar vidare speciellt.
Saken hör dock till, att jag inte sov en blund och var på benen mest hela tiden... och nä, ska väl inte skoja om det egentligen... börjar dunka lite extra i kroppen nu när jag tänker på det.

Nu ska jag berätta att jag varken är läkare med långa operationer som specialitet och ej heller jorden-runt-pilot... och tur var kanske det...

De fackliga reglerna om minst elva h´s vila mellan två arbetsdagar, kring-gick jag vackert genom att sätta ihop dagarna till EN dag, ju! Så smart är jag...

Och övertid och sånt kan glömmas... jag var där frivilligt. Dum? Nä!

Det var bara ett måste, lixom.


Annars är jag nuförtiden noga med att skilja på jobb och fritid, i de fall då det handlar om att OFFRA sin fritid.
Inte för att vara tjurig, men med den usla lön jag har så måste man tänka på sig själv oxå.

Detta är väl oxå för att jag lätt skulle kunna fylla ut min arbetsvecka med minst 20 h´s till.
Det finns alltid ngt extra som behövs göras. Men eftersom jag inte skulle få komp för extratimmarna så får det vara. Men (igen) det känns lite tudelat då jag ofta stannar över på jobb i lugn och ro, dels för att inte STRESSA men oxå för att jobba lite i lugn och ro och då anser jag väl att det är ngt jag KUNDE utfört tidigare på dagen men inte gjorde, eftersom det blivit för stressat då, eller för att jag inte kunde koncentrera mig, med allt/alla runt omkring och när jag utför ngt, då ska det banne mig bli BRA gjort. Inte göra ngt bara för att det ska göras, NEJ!


Jaja, saken handlade ju egentligen om hur man kan jobba så länge på raken och dessutom hålla sig vaken. Dessutom var jag vaken i ytterligare 10 h´s.

Kan avslöja att det kändes lite underligt när en kollega sa "Hejdå!", vid halvfem i fredax e.m. och jag bara kände, va!? Hon gick ju precis hem och sa "Hejdå!"...? Men detta var alltså ett dygn tidigare och då, på torsdagen, hade jag varit där sedan 7.00.

Jaja, tiden går väl fort bara man har ngt meningsfullt att sysselsätta sig med och dessutom har några kannor kaffe tillhands. Dessutom måste i all dumhet erkännas att det kändes lite mysigt där på jobbet mitt i natten, skönt och lugnt och långt ifrån allt LIV under dagen.
Detta trots att det faktiskt var stressigt, på så sätt att jag visste att varje minut var viktig och kände att jag inte skulle tackat nej till ett "hem"biträde som fixat kaffe och gått på toa (?) till mig... Alltså, kändes som att jag inte hade tid med så banala saker...
Om biträdet sedan borde varit klädd i vitt spetsförkläde och liten mysig hätta, förtäljer inte denna historien...


Och jag vet!
Det rekommenderas inte att missköta sig såhär, jag ska skärpa mig och jag lovar att jag tog det sååå himla coolt när jag bikade hem på kvällningen. Andades lugnt och det fick ta den tid det tog.

För att nu få iväg detta innan jag blir för trött och för att det dessutom inte ska bli för långt och kanske därmed oläsbart, tänkte jag faktiskt skicka iväg NU!...

Kanske inte så positivt skrivet, men lite frågeställningar och gåtor, i.a.f....


/Jeppe - hinner kanske skriva två ggr inatt... ???


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0