Nattsoffan

Godkväll!


Så var rom-och-cola-glaset laddat, äntligen...

Fredagsgroggen på g, alltså, om än lite försent och därmed istället lördagens första.

Det lär väl bli lite fler senare idag, med tanke på E.S.C. och allt...

Rom är inte bara en sydländsk huvudstad utan här även en drickbar spicig variant...

Eftersom jag inte sett till min gamla favorit Bacardi spice (wuuunderschööön!!!...) på väldigt länge, kom jag på att testa ngn annan "kryddig" variant. Redig sjörövarrom vill man ju ha.

Tänkt, köpt och gjort. Dock några gnuttor mildare än den spajcade Bacardin, både smak- och styrkemässigt.
Nog lite fööör lätt (sina 35% till trots), ty den dricks nästan som jordgubbs-saft!!!
Eller som Baileys om du så vill.
Nej, då är det bättre med en rejäl rackare som kittlar till lite i sinnena... och därmed inte går åt lika snabbt (ekonomiskt).

Är annars inte så glad för rom, förutom de spiciga då, alltså.

Nu släpper vi det kapitlet.


Jo, såg nästan nyss färdigt Morgonsoffan (har jag bestämt mig nu om jag ska ha "......" runtom namn på tv-program, låtar, etc. eller inte??? Svar; VET EJ!) och det var roligt som vanligt.

Något annat som gladde ikväll var att Dr. Tony Hill var back in business på tv 4 +.

Tycker Mord i sinnet är en mkt och intressant serie.
Antagligen för att jag oxå finner intresse av att gå på djupet och fundera ut saker och ting ibland och har alltför sent börjat fundera på att bli kommisarie Jeppe.

Psykolog är jag bara amatörmässigt ibland och delvis på jobbet, oxå ibland.


Nåväl, tidigare ikväll skulle jag käkat Red hot chorizo (stavning?) och makaroner bakom ett glas rött. Men jobbarveckan och aningar av pollentrams och/eller ngn småförkylning, tog ut sin rätt och... ja, just det; säkert för lite sömn oxå... ja, jag var i.a.f. heeeeeelt slut som artist...

Kändes mkt lättare att laga till x antal kopp kaffe och fixa till lite goda lingongrova med cheeeeeese och senare även några klicks geggig honung på.
Det var oxå därför fredagsgroggen förvandlades till en dito-lördags, för att avveckla smakerna av kaffe lite.


Såg ni (alla ni TRE(?), som läser) att jag fixade en LÄNK, nästsenast!

Tackar å det ödmjukaste för alla applåder!!!

Alltså, denne här är ju inte sååå teknisk, u.s.w., så det var en stor bedrift...

Enda kruxet är ju att det inte syntes "DE HÄR", där länken är.
Inte förrän man drar musen till mellanrummet... och vem fattar att man ska dra pilen till ett tomt mellanrum mellan två ord?

Eller förstår folk det??

Ok. nästa utmaning får väl bli att få dit ett synligt ord på länken. Om det nu går överhuvudtaget, vill säga...?


Är det läge att ta en drinkus till?...

Med tanke på att jag måste skriva lite eftersnack till semifinal 2, så är det nog JÄTTELÄGE!...

Skickar väl detta inlägg först så blir det två st. nästan på raken och jag kommer upp mig en bit på "mest-aktiva-listan"... nähä, inte det...???


Jaja, synes väl ngnstans vid grogg 2, då.

Ska väl oxå checka semin igen lite, så att jag vet vad jag ska tjafsa om angående den...

För nu;

Take care - out there!!!


...ohhh!... Watchar VH1 classic och kände igen introt till en gammal goding trodde jag; (tryck här→) HOLY DIVER.


Men det var "bara" → VIEW FROM A BRIDGE ← . Som är en gammal goding på sitt sätt...

NOSTALGIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!!!!!!


/Jeppe - amatörkommisarie



...psst!... på romflaskan är det en pirat... med tanke på schlagerschlaget, → PIRATES OF THE SEA ← imorgon.

... och nu har jag suttit och trixat lääänge för att få SYNLIGA ord på länkarna... men som synes har jag inte fixat trixet... snyyyyyyft...

SKICKA NU!


Kommentarer
Postat av: Liljeholmsbron

Ja blir spännande i kväll :D

2008-05-24 @ 05:45:13
URL: http://blogg.expressen.se/liljeholmsbron/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0