NOUR, PETRA OCH MÅNGA, MÅNGA FLERA......

...El-Refai, Mede, m.fl., alltså!

Forts. följer snart i detta angenäma ämne.


Först vill jag bara informera om att det är Stones (just nu "Angie") i lurarna.

Lite intressant, eftersom jag - trots mitt ROCKARhjärta - i princip ALDRIG lyssnar på Mick & co....

Inte för att de inte är värda det... mer för att man måste PRIORITERA, här i örongodisvärlden.

Har tänkt på det senaste tiden, att hur i hela Guds namn ska man hinna med all musik, all TV, all social gemenskap, alla medier och det nödvändigaste ontet(?), nämligen JOBBET. Sen bör man ju dessutom SOVA, lite då och då... vilket jag är väldigt dålig på - i veckan och bra på - på helgen.

Jaja, i.a.f.; valde nog Stones för att jag hörde dem tidigare ikväll i TV:n någonstans... hmmm... jo, RTL, var det nog... de låg etta på deras fredaxlista (ikväll ROCK) tror jag... hörde "Paint It Black" och den och "Angie" och ev. någon mer, är så vemodig el. känslomässig el. ngt liknande... liksom för exempel Scorpions "Still Loving You".

Lite sådär nostalgiframkallande, inn samm wejjj...


Tänk förresten att man (läs; jag) är så lättpåverkad av "reklam". Eller vad ska jag kalla det...?

... tar in sinnesbilder och använder sedan utan att riktigt veta varför... eller what!?...

Låter det alltså gå in i det undermedvetna, för att sedan lixom ploppa upp ngnstans.
Riktig reklam är jag väl inte så påverkad av. Inte på sådant sätt att jag bums går och köper ngt i.a.f..

Däremot är jag mkt GLAD för reklam, på TV menar jag mest.

Just nu är favoriten SAS (internationella). Men den ska jag framföra min kärleksförklaring till en annan gång... nu gällde det ju lixom KVINNOR!


På tal om ngt gott kan jag ju framföra att en mazarin precis slunkit ner färdigt och sista kaffekoppen går mot ett liknande öde och jag VET, det är inte sååå smart att dricka uppiggningsmedel på den här sidan midnatt. Framförallt inte när jag försöker skärpa mig och gå upp i någotsånär hyfsad tid lördag/söndag för att fånga dagen lite.

Nåväl, försöker se det från the bright side och påtala att jag i.a.f. lägger mig tidigare än om jag skulle varit ute och flängt på stan och kommit hem lite småpackad med en saftig vitlöksburgare under armen och avnjutit densamma till någon dimmig morgonrysare på Canal+.

Och om jag inte lägger mig tidigare än jämförelsen, så är det i.a.f. skillnad på DRYCKERNA, vilket jag - åtminstone nuförtiden - märker dagen efter... menar, kaffe och kaka eller ett antal öl och cider och Gammeldansk?... Kan bli lika pigg av det i natten möjligtvis, men nästa dag... ojojoj!!!...


Jo, till saken.

Tänkte egentligen först bara förhärliga Petra Mede lite men eftersom Nour El-Refai är rätt så HÄRinne just nu, så måste hon oxå vara med.

Kan ju starta med att berömma programmet "Morgonsoffan".

UNDERBART!

Precis min kopp av tekaffé.

Petra gör sin roll så himla bra. Sååå lugn och förstående och FIN.
Jag ser ju i.o.f.s. aldrig de riktiga morgonprogrammen (hinner aldrig) men jag inbillar mig att hon är så LIK en helt vanlig morgonprogramledarinna.

Attraktiv är hon oxå och jag undrar ibland varför? Hon är ju rätt så vanlig...

Kommit på att det antagligen är de giftiga ögonen...? Det skulle räcka med en blink...

Angående programmet kan jag väl erkänna att jag vänt kappan och numera erkänner David Batra som duktig i sin SLIBB-bekvämt-tillbakalutad-i-soffan-roll.
Även om han kanske mer skulle passa in i något nattligt ring-in-och-snuska-dig-program.


Och Nour då?...

Jo, bara att bocka och buga och tacka för många positiva känslor i sinnena...


OBS! Kl. är tioifempåmorgonen och jag tänker faktiskt lägga mig, varför Ni måste stå ut ända till lördag DAG med att läsa mig färdigt... så är det, godnatt!


Nu ljög jag allt - det är inte dag, det är natt igen... skulle kanske sadla om och bli vampyr eller ngt...

Just nu känner jag mig dock lite som FBI Special Agent Cooper i "Twin Peaks"... dricker nämligen ett gott kaffe till en kanske ännu godare BLÅBÄRSmuffins.

Ok. jag vet, om jag inte missminner mig så var det PAJ han åt, inte muffins.
Sen var det tydligen inte blåbär som jag alltid inbillat mig utan istället KÖRSBÄRSpaj.

Men vem bryr sig, det är ju KÄNSLAN som gäller och ingen får ta ifrån mig känslan att vara där i Twin Peaks bland alla härligt sorgliga-ögon/ögonbryn-vackra kvinnor.

Om man nu pratar om caféet där i serien så kan jag just nu bara inte undvika att nämna MÄDCHEN AMICK, som spelade Shelly. Så underskööön!!!

Hursomhelst, när jag watchade "Twin Peaks" första gången så kunde jag inte förstå hur det kunde vara så gott med blåbär - eller körsbär då - i en paj eller annan godsak.

NU förstår jag. TACK agent Cooper!


HALLÅ! NOUR, var det väl!...

Ok. ja, inte mkt mer än att hon är så himla SUVERÄÄÄN!

Gillade henne skarpt i "Raj raj".

I melodifestivalen var hon bara HELT BRA, på den korta tid hon fick!

Hon är så himla cool. Och då menar jag verkligen LUGN, oxå.

Kanske är det bl.a. därför jag gillar henne, för att hon är så luuugn... precis som undertecknad är.

Med den skillnaden då, att hon är mkt mer rolig än denne skribent...

Tydligen var hon på ngn slax miniteaterturné med "Raj raj" kompisen Cissi.
Något som jag tyvärr missade även om jag inte tror de uppträdde i min närhet.

Förutom att hon är så himla cool och ROLIG, ser hon ju rätt så TREVLIG ut oxå, måste jag bara säga.

Så, nogcharmat nu!


Vad vill jag då säga med rubriken och detta skrivinnehåll?

Jo, summa summarum är att jag - utan att frånta nämnda personer deras suveränitet - har så bred smak, på ngt sätt, att jag tycker om så många tv-program och programledarskor(?) och människor I programmen...

...det som är negativt med detta är ju att jag inte riktigt kan fokusera på EN sak, s.a.s....

Jag vill titta på "Morgonsoffan". Jag vill se "Lantz i P4". Jag vill följa "Klass 9A"... vill se "Häxdansen" och "Kulturnyheterna" och "Så ska det låta" och "Postkodmiljonären".

Men så blir det inte... Alltså KAN jag tydligen fokusera och välja bort.

Exempelvis har jag inte sett "Häxdansen". Och" 9A" watchar jag bara sporadiskt.


Anledningen till att jag faller för exempelvis kvinnor i TV, måste inte vara för att de är vackra och attraktiva och kanske även sexiga, utan snarare för att de GER MIG något.

Ofta då GLÄDJE.

Jag blir GLAD av dem, de ger min själ något.

Detta något är ju olika intryck och KÄNSLOR. Känslor då med betoning på OLIKA, som sagt.

Jaja, de som jag fått mest av just nu, är väl de namn som finns med här, i ovanvarande text.

Tydligen prioriterar jag då "Morgonsoffan", just nu.

Tack ni i programmet för att ni bidrar till innehåll i mitt liv, alltså!

Kan ju ta och jämföra med prio. gällande musik, där jag - förutom det vanliga Balkangunget - valt (av givna känslomässiga anledningar) att prioritera MADONNA och SIBEL.

Men givetvis försöker jag även hinna med tunga gitarrer och annat oxå... men TID!!!???...


Gällande att HINNA MED att se och bearbeta olika program och så, kan jag ju meddela att det börjar brinna i knutarna inom kort och redan nu, egentligen.

Detta med anledning av EUROVISION SONG CONTEST.

Här ska det attraheras. Här ska det spekuleras. Här ska det bedömas och berömmas.

Det ska synas klänningar och innanlår. Öronen ska vattnas och innandömet ska utsöndra passion.

Sinnena ska matas och om detta ska det SKRIVAS!

Ja, då vet Ni vad Ni har att förvänta Er härinne i denna blogg, den närmsta framtiden.


Och jag vet, jag har väl fortfarande inga läsare. Får väl försöka göra lite reklam för mig på ngt sätt...?

Jag vet oxå att jag fortfarande inte har fräschat upp utseendet på denna sida, men det får bli i framtiden.

LÄS så länge, tack!

Slurp!

Där slank den sista klunken svalt kaffe ner.
MUMS! 


Nästa gång skriver jag KORTARE... och kanske, kanske mer OFTA......

Suss gott och god söndag!


/Jeppe - snart i "MorgonSÄNGEN"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0