SEEENT, SOM VANLIGT PÅ EN LÖRDAG!

Jo, vaknar alltid alldeles för sent när det kommer till helg.
Rätt dumt, eftersom jag ALLTID har mkt att göra... av ngn konstig anledning.
När man väl börjar ta itu med stuff så blir det mkt stress och så... oxå dumt, ju.
Jaja, sover man för lite i veckan och dessutom kämpar med ett helt gäng överpigga ettåringar, blir man antagligen trött och måste få sova ngn gång, lixom...

Men nu är sömnen över för idag och stock-colan var fatktiskt GOD inatt och den köbekag-aktiga sockerkakan med chokladsås (inte MIN idé) passade i smak med drycken, faktiskt... även om jag sedan inte kunde låta bli en-och-en-tredjedels kopp kaffe oxå.

Ska väl snart ta och intaga lite frukost så att DET måstet är gjort.
Sedan är det att läsa undan tidningar och beställa lite julklappar (filmer/skivor) här på ngn sida i närheten.
Det är egentligen prio ETT, eftersom klapparna bör vara vid min dörr FÖRE jul... av förståeliga anledningar.
Skulle se ut om man kom till julmiddagen med en TOM säck!... NEJNEJ, inte min stil alls... hur j-a tom plånkan än är...

Nu såhär innan jag vaknat helt och hållet lyssnas bara på lite Narodni radio... och just i detta NU, märkte jag att de faktiskt oxå spelar JULmuzika... (eller -GLAZBA då, kanske...eftersom det är NARODNI...eller näää, eller jaja, förstå? Nä, inte jag heller...) men sedan när jag ska kuta runt här i boet och fixa diverse ting, då rycker tunga artillerit in och cdplayaren laddas med tre riktigt GODA julplattor.

Summan av kardemumman idag är väl att jag inte kan förstå att människor INTE har ngt att göra... jag har ALLTID att göra, vare sig det gäller hem eller jobb. Men det är ju BRA, det blir lixom aldrig ngn TRÅK-tid.
Men det där var ju lite mycket DÅLIG empati, Jeppe!!!
Okej, jag får ge mig, måste ju förstå att människor KAN ha (lång-)tråkigt... alla är ju inte LIKA och alla har ju inte en dator och kanske ingen tidning och vissa är ju gamla och ensamma och de hade ju GÄRNA haft något att göra...
HÄRMED BER JAG Å DET HJÄRTLIGASTE OM URSÄKT!
FÖRLÅT!!

Så, nu måste jag nog köra IGÅNG lördagen lite, ty rätt som det är, är det måndagmorgon igen och då väntar host-nys-snor-hooliganGULLIGA(åffkååås)-ettåringar på en och vem hinner med något i hemmet DÅ!?

Bara; tyckte jag såg lite bra filmtitlar i TV-tablån; Caribbeanska pirates och äventyrskt Stardust.
Sköööna Elizabeth, hääärliga Tia Dalma samt äventyrska WITCHES.
KAN DET BLI BÄTTRE!?

Så. Avslutar nu när känslan är på topp.
Bye för nu!

/Jeppe - vill oxå hoppa över muren...

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0