Krispaket...

Ja, just ett sådant är det hög tid för NUUUUUU!!!
Detta är bara en personlig tråkighet så läs inte det här, Du som är ute efter nöje.
Ska bara skriva en liten kort notis om detta just-nuiga-elände.
Detta för att kunna skratta åt det senare i mitt liv, när den här situationen slocknat för länge sedan.

Krispaketet är alltså till mig själv och rävsaxen jag sitter i är självförvållad.
Och jag vet, det finns uteliggare och folk i andra länder, etc. som har det värre, men var och en har ju sina problem-proportioner och min just nu är att kunna betala fakturorna INNAN jag skaffar mig en betalningsanmärkning eller fogden står utanför dörren med sitt stora tyvärr-leende.
Nu är det bara två nära kvar som jag inväntar svar från och de kommer inte att kunna hjälpa mig med ALLT... om ens ngt... sen finns det kanske ngn dålig bank kvar som jag inte försökt hos...

Jag önskar att jag själv någongång blir RIK, så att jag kan hjälpa dem som behöver det, vare sig jag känner dem eller inte. Okej, hela världen kan man ju inte hjälpa så man får ju sila en hel del...
Ja, jag vet i.a.f. hur denna situationen känns och därför ska jag hjälpa, när jag blir RIK... eller OM, hette det kanske... Oh, ljuva dröm!
Måste bara påpeka att detta elände började i höstas och jag hade egentligen goda avsikter när jag tog de där lånen.
Ville förbättra situationen ordentligt för en nära och lite för resten av de närmsta.
Nänä, inget ifrånskyllande, bara liten förklaring till mitt agerande.
Lite sjukdomar var oxå med i bilden...
Tydligen bl.a. ett himla yrselanfall från min sida, ty så BLÅST har jag nog ALDRIG varit.

Märk väl, det hela är alltså helt självförvållat och jag kommer att vara SÅÅÅ tacksam när(/om) det hela löser sig.
Riktigt JAGAD känner man sig och det kan inte vara bra för hjärtat och kuverten som kommer vill man inte öppna och inte messen i mobilen heller.
Och så ska man vara fokuserad och trevlig och social på jobb... HUAH!!!
På tal om jobb, kunde man inte fått ett förskott på lönen?... sådär som man ser i filmerna... nähä, inte det...
Egentligen vill jag bara gråta och göra mig osynlig just nu, men jag vet hur det funkar, det är bara att bita ihop och hoppas på att man inte får ngt PSYKANFALL, p.g.a. detta.

Nu ska det snart googlas lösningar, om jag nu missat ngn bank, vill säga.
Imorgon ska jag ringa en skivaffär och fråga vad de ger för en cd, så kanske jag tar farväl av ett antal trotjänare och får ihop till en liten, liten del av den STORA smeten.

Är det Ngn som läser här, kan jag påpeka att det är en stor SKAM att fråga även vänner om ett ev. lån.
Så känner jag i.a.f. och det ska jag känna när detta problem är ur världen oxå och jag ska känna smaken av den SMÄLL jag gett mig själv och därmed aldrig mer sätta mig i denna situation.
Jag ska bli en SNÅL och SPARSAM man! F-n vad tråkigt det lät... i.a.f. det förstnämnda...
Nu känns det som att jag blottat mig en aning, men det gör inte så mkt och sen är det ingen jag känner som läser detta.

Slut på denna gråa historia och kanske uppföljning kommer när jag kan stoltsera med att nuvarande fakturor är betalda och uppkäkade med ketchup och ett glas rött.

/Jeppe - rik på räkningar :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0