Tequila-saga

Ajajajaj!!!!....

Skulle ju lägga mig var tänkt...


Jo, ang. TEQUILA, måste jag bara berätta en liten saga.

Here we go;


Tequila-afton


Det hände sig så att för många, många år sedan fick Stefan lite fribiljetter till en tequila-afton på Slagthuset.

Han samlade raskt ihop Peter, Lasse och denne man.

Lite förfest hos S. sedan en cabbe ner till Slagtis.


Mat och dryck fanns längs en lång disk och efter att ha laddat brickan med några tacos, etc. hällde jag upp en tequila i ett snapsglas och saltet likaså i ett snapsglas, eftersom det var lite svårt att bära med sig det "lösa" saltet annars ju.
Citronen fick väl plats bland tacosen någonstans.
För Dig som inte vet; Tequilabrännvin dricks rätt ofta med en lite lagom mängd salt och en citronskiva som "tilltugg".

Då jag är på väg till bordet märker jag att jag ligger efter lite.
De andra sitter redan med glasen höjda i högsta hugg, på väg att skåla.

Ville ju inte missa kvällens första uteskål, varpå jag ökar såväl steglängd som stegfrekvens.

Tar ett snabbt galoppsprång över träbänken och landar lagom på backen och höjer snabbt mitt glas, precis i tid.
SKÅL och sedan klunk!
 
Problemet är bara att jag i min ivrighet, inte kikar efter i röran på brickan, VILKET glas jag tar.
Kan ju berätta så mkt att INTE var det glaset med tequila i, jag greppade.

Detta upptäcker jag först när jag iakttar hur de andra mjukt och smidigt sköljer ner sin tequila, samtidigt som jag själv inte tycker mig känna riktigt samma smidighetsvällust.
Att helt plötsligt få stoppa upp själva sväljningsproceduren - upptäckandes den inte helt vanliga upplevelsen att ha munnen full med SALT - var INTE skönt.

Medan vännerna njuter, får en annan rusa ut på toaletten och lyfta upp tungan och vända ut-och-in på kinderna för att avlägsna salt.

KUL!


De andra fick sig ett gott skratt när jag kom tillbaka, i.a.f..

Och i efterhand är det alltid lika roligt även för mig, när jag tänker mig många, många år tillbaka, till en afton på Slagtis. =)


SLUT SAGA

G´night!


/Jeppe - numera enbart SÖT!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0