ALCAZAR VINNER! =)

Jag vet, det var LÄNGESEN jag var här...

...men nu är jag här igen, åtminstone för nu.

Som den tävlingsmänniska jag är, måste jag ju bara berätta lite kort och snabbt om hur det går ikväll.


För det första;

Tror nog att det är den bästa finalen någonsin.

Även om jag får lite gåshud och saknar Sibel...

Jag tycker ALLA låtarna är bra och för första gången i min livshistoria, blir jag inte lack, vilken som än vinner.

Ingen av låtarna skulle göra bort sig i stora (semi)finalen.

Jag är stolt att säga det; jag tror inte något enda ett av de andra länderna har en sådan bra final som SVERIGE.

Vilken vi än skickar, kommer den att slå minst hälften av de andra.

Det kan jag säga utan att ha hört så många av de andra... stöddigt kan tyckas, men sån är jag.

Ska nu vara stöddig nog att komma med lite påståenden inför kvällen.


Vinner gör Alcazar.

En fräck låt med perfekt upplägg och koreografi.

Att sen Lina har en mycket vacker kropp och dress (byter hon till en ny ikväll?) är bara smaskig bonus.


Ja, ska jag hoppas något, så vinner ovanstående.


Här presenteras kvällens SKRÄLL;

Emilia.

Fin och lättsam och glad låt och mycket bra, inkl. sångerskan själv.

Om alla de andra TAR UT varandra på ngt sätt, så kan hon komma som en underdog, el. CAT rättare sagt, och bara blåsa förbi allihop.

Tror hon är rätt FOLKLIG och går hem i stugorna.


För övrigt måste jag vara lite negativ och dissa Måns...

Detta trots att undertecknad själv nästan är Lundapåg.

Nej, jag tycker varken Måns ELLER låten är dålig.

Den är bara FÖR perfekt.

Blir lite mycket Perrelli från förra året och färgerna/ljuset i början, antyder detsamma.

Jag menar, det är en bra låt med bra koreografi och människor och allt, men som vi märkte förra året så funkar sådant inte ner på kontinenten.

Även om Måns är ärlig och så vidare, så blir det FÖR mkt på ngt sätt.

Mer kritik; i början av låten låter det lite som Pinks "Get The Party Started".

Och lite av dansen tjejerna utför är väl Linda Bengtzing från förra året!?

Jaja, förlåt Måns, du är bra ändå och jag vet att jag är petig.


Måste bara hylla Sofia lite... hon är mkt fin att titta på och allt är FINT både att se och höra.

Tyvärr går det väl inte att komma ifrån att det nog är bäst med svenska eller engelska...

Tror dock den skulle göra mkt bra ifrån sig i Moskva.

Caroline är bra och går säkert hem även internationellt med sin nakna smärta, men tror ändå hon förlorar lite på att Europa inte riktigt FÖRSTÅR smärtan... om hon nu inte tar det hela på engelska sedan... men det vore väl oxå att ta själen ur låten ganska grovt!?

HÅRDROCK gillar jag.

Dock är det väl en lite för vanlig 80-talare, känns det lite som... dock bra, men räcker inte ända fram.

Molly, så himla VACKERT!

TACK! =)

Kanske dock bara en ballad i mängden.

E.M.D. - helt OK, men behöver kanske några år på sig att växa in i hattarna lite.

Men bra ändå. Funkar säkert internationellt.

Malena är oxå bra.

Sarah är bättre än låten.

Låten är bara halvhyfsad, men hon lyfter upp den och höjer den mer och mer och till sist blir det helt bra.

Agnes
- mkt fin och perfekt kropp och sång och allt... men låten är nog för vanlig, vilket gör att det är kvinnan som blir behållningen och det räcker trots allt inte.


Nu gick jag igenom alla ändå, det hann jag ju inte... men snart ska det SOVAS...uret börjar bli too much...



Såhär VILL jag:


1. ALCAZAR

2. EMILIA

3. SOFIA (trots språket, kan inte låta bli henne!)

4. MALENA

5. E.M.D.

6. CAROLINE

7. MÅNS

8. MOLLY

9. H.E.A.T.

10. SARAH

11. AGNES



Såhär TROR jag: (lite med hjärtat, oxå...)


1. ALCAZAR

2. EMILIA

3. CAROLINE

4. MÅNS

5. E.M.D.

6. MALENA

7. MOLLY

8. H.E.A.T.

9. SOFIA

10. SARAH

11. AGNES


Jag älskar att sticka ut och vara stöddig och tro att jag VET mkt, men sen faller jag platt pladask, när det visar sig hur FEL jag hade... HAHAHAHAAAAAA!!!...

Jaja, vi får se ikväll...

Sov gott! =)


/Jeppe - är bara så BÄST!... ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0