BULL, BULL, BULL & ÅTER BULL!!!!

Ursäkta mitt vidriga språk, men sådant är läget EGENTLIGEN just nu... även om jag kanske låter mer positiv... finns ju ngt som kallas att förtränga...
BULLet är mest JOBBmässigt.
Tänker väl inte dra HELA historien nu, eller aldrig HÄR tror jag... får nog ha en annan sorts blogg till det isf  (titta jag kunde låta bli punkter. . . mellan i och s och f!... har tänkt försöka skriva förkortningar utan punkter annars oxå... även om det kan bli svårt...)  eller/och så skriver jag/vi till skolverket, facket, pressen el. ngt...eller så orkar man ingetdera...
Som sagt, blir bara en kort beskrivning... orkar inte heller tänka på det för mkt...

Jo, en kollega hade medarbetarsamtal i fredax.
Chefen berättade för henne att kollegan OCH jag ska förflyttas till varsin annan förskola, pga för hög sjuk-frånvaro. Chefen ska oxå ha sagt att den tredje kollegan och jag visste om det.
Detta kallar jag för att fara med osanning, eftersom det enda jag VISSTE var att kollegan och jag skulle "splittras", dvs byta avdelning PÅ förskolan, tolkade jag det som. Så fick jag nu den trevliga helgpresenten att jag ska till ett helt nytt ställe (efter 16 år - vilket iofs både kan ses som för- och nackdelar) TACK, chefen. Bra jobbat... visst...
Blev chock och tårar och en odör av att många hundar ligger begravda ngnstans... Jag kan förstå att man kanske gör något - litet el. större - åt frånvaro... Detta känns dock inte som HUVUDORSAKEN här.
Smells like Ryssland lång väg;
Jag skönjer maktmissbruk i form av korruption och negativ särbehandling av oliktänkande som ses som obekväma och därmed måste röjas. Sanningen känns inte långt ifrån detta, iaf... 
Tro nu inte att jag är ngn djupt-rotad-vänster-nisse, som bara vill bråka om allting.
Nej, jag är bara en sådan som säger det jag tycker och tänker, även om det inte passar chefen i smaken.   
Jag gissar att sådant kan ligga bakom, eftersom min kollega är lik mig där och det är kanske alldeles för obekvämt för ledningen att ha två sådana pedagoger på samma avdelning. Detta ÄVEN om dessa två personer har team-arbetat ihop ett bra sätt, framförallt gällande trygghet, bemötande och trivsel för såväl BARN som föräldrar... Känns nu som att det inte alls är viktigt för ledningen.  
Jag menar nu inte att bortförklara någonting, det är bara det att jag/vi blivit motarbetade av chefen från första början (nov. -09) och hela affären har helt enkelt inte gått rätt till.
Har en liten röd snubbe med horn och svans, som sitter uppå min vänsteraxel och taktfast ropar "HÄMND, HÄMND, HÄMND!!!". Hela tiden. Medan gloria-figuren på min högra sida ber mig om behärskning och att vänta tills vi kommer DIT, till LÄGET, s.a.s. och då ta upp eventuella felaktigheter.
Räcker för nu.
Ska sova.

/Jeppe - besviken


Kommentarer
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Hoppas att det löser sig.

2010-04-25 @ 09:11:09
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Jeppe

Om än sent; TACKAR för stödet! :)

Varje dag är det BARNEN, deras charm och deras feedback som räddar en. Och föräldrarna i viss mån.

Önskar att barnen - och föräldrarna - fick välja vem DE vill ha som lärare.

Sen kunde DE få sätta lönen oxå, nu när det nalkas lönesamtal...



/Författaren

2010-05-09 @ 03:37:38
URL: http://jeppeye.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0