Dammsugare och DAMMSUGARE

Såja, precis sittande, efter en halv jobbedag (+ lite övertid) och lite FIX härhemma.
Har t.ex. dammsugit och det för tredje gången på en vecka, tror jag... VAD HAR HÄNT!?
Kanske börjar vakna upp ur min dvala lite...
Jaja, eftersom mattorna i hallen är vita (nåja, LJUSA i.a.f.) och jag ibland använder mörka tub(heter det så?)strumpor (himla intressant förstår jag...) som gärna blir lite sådär fluffiga, i.a.f. på insidan, vilken jag ska skona människor från att bekanta sig närmre med här, snäll som jag är... jaha, var var vi???...
Jo; PLUS att några par av mina hemma-mjuk-byxor är lite luddiga (typ BÄÄÄHÄHÄHÄÄÄH...) och svarta ( jaja, nu tänkte du genast; "SVARTA FÅRET!", visst, tänk vad du vill, HÅNA MIG BARA!!... ;) ) och härmed har du som är snabb-geni i matematikens underbara värld, då snabbt räknat ut att jag vill summera kardemumman med följande uttalande;
Dessa mörka tuss-fluff-plagg fäller alltså sina mjuka - och ibland även på långt håll skalbaggeliknande, vilket lätt skrämmer slag på små-kryps-fobiatiker... jaja, men jag kan ju inte rädda hela världen!... - och såklart även mörka fluff-tussar, vilka då landar på golv eller ljus MATTA.
Härav alltså mitt intensiva dammsugarberoende.
Ljus matta förblir LJUS!
Hand upp, den som hängde med!?
Mina två stannar som fastklistrade vid tangentbordet...

Publiken är så nära som nästan i fullskaligt uppror och människorna står beredda med gamla tomater och rutten sill och bara väntar på att få hiva iväg sin ammunition, men ger honom en chans till att komma undan denna konkreta och fysiska konfrontation med en kanske mer abstrakt och BEHAGLIG, muntlig gottgörelse - med betoning på GOTT, skulle det visa sig senare - genom att helt enkelt bara samstämmigt, om än lite högljutt, besvära honom med denna ganska oproblematiska frågeställning;
Men Jeppe, varför TVÅ dammsugare???
Jeppe sväljer djupt och tar ett ännu djupare andetag, som avslutas helt plötsligt med följande uttalande;
En mkt enkel och KORTFATTAD explanation, hörredudu och dudu och DU!;
Kaffe ingår i nuvarande - okej lite småskaliga men ändock mkt gemytliga - lilla kafferep.
I detta rep, inkl. kaffe då, ingår även tilltugg i form av DAMMSUGARE - här menat i PLURALIS.
Och GOTT är det. MUMS!
Så!!!
Och SLUT!
Höres och hej!

/Jeppe - tycker det bara är SÅ skönt att slippa sill-lukten


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0