FÖRTYDLIGANDE

Just.
Kastade gårdagen en blick och plötsligt kom en undrande tanke farande.
Vet folk egentligen vad en dammsugare ÄR?
KAKAN dammsugare, alltså.?.
Jaja, eftersom jag är himla sugen på att gå och lägga mig ngn timme, orkar jag inte lägga mer energi på ovanstående frågeställning än att plocka fram ett kort förtydligande.
Som kommer HÄR;


"KAK"varianten av DAMMSUGARE


Är så fiffigt att du kan använda det namnet - helt utan att flytta omkring någrasomhelst bokstäver - vare sig det är EN liten kaka du är sugen på, eller om ditt kaksug skulle skriva ner FLERA, på sin önskelista. Singular - plural, plural - singular, SAME - SAME!
Vad fatet anbeträffar, så ÄR det VITT.
Men vad vet jag, kanske kan fat göra som en del djur; skifta färg efter miljö och eftersom fatet nu var inbjudet att visa upp sig bland mina himmelsblå sidor så var det blå skimret antagligen en självklarhet... men jag är inte helt säker... och lär väl aldrig bli, eftersom t.o.m. JAG tycker det skulle vara aningen överdrivet att sitta under en starkt bländande lampa och korsförhöra ett FAT.
Nej, där går min gräns!

Och som sagt, nu ska det sovas en liten timme... eller två...
Är HELT slut som artist idag.
Skönt, regnar oxå - sover jag bättre. HA!
Oj, ögonlocken börjar trilla... HÖG TID.
Gonatten...men inte FÖR natten!

/Jeppe - drömmer dammsugare


Kommentarer
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

mmm älskar den varianten av dammsugare!

2010-05-10 @ 19:44:05
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: simone

pepparkaksdammdugare är otroligt gott :)

2010-05-18 @ 13:23:54
URL: http://fattybom.se
Postat av: simone

Riktigt fint foto gumman!

2010-06-26 @ 14:20:17
URL: http://fattybom.se
Postat av: Jeppe

På A svarar jag; mmm...



På B säger jag; Har faktiskt aldrig provat, men nästa decembergång ändras det och det ska bli gott.



På C svarar jag; ??????



/Författaren

2010-06-27 @ 19:21:12
URL: http://jeppeye.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0