PIGG n' AWAKE

YESSS!...
Janjaeee, är ju lite halvförkyld och/eller pollenallergisk och innehavare av lite andra småskavanker, men ANNARS är det - nästan - TIPTOP.
Menar, det är ju svårt att undvika att känna sig pigg då solen smilar in till beden genom sovrumsfönstret. =) =) =) TRE GLADA SOLAR(nåja) AV TRE MÖJLIGA!

Sitter och fryser lite smått, antagligen p.g.a. korsdraget - inkl. öppen balkongdörr - jag skapat för att torke-tvätten ska luftas och fräschas innan jag plockar ner den.
Det lagades ngn slags purjo-mat här igår och eftersom matdoften tydligen är så glad för lägenheten, dröjer den sig kvar a.l.a.p. och jag tar INGASOMHELST (strange word detdär) RISKER gällande kombinationen matlukt - kläder.
Vägrar TOTALT ta på mig ett plagg vid minsta tillstymmelse av matlukt! SÅN ÄR JAG.
Matens dofter tillhör MATEN itself, KÖKET och möjligtvis andedräkter upp till högst cirka en timme efter intaget - sedan är det hög tid att skölja/tvätta mun och sedan ta ett gott tuggummi, alternativt en stark lakritshalstablett, alternativt både och... sen är det bara att börja med groggen... ;)

Jaha... ja, förstår inte alls vad/hur jag skrev inatt (förra inlägget). I princip minns jag bara att jag satt och nickade tangentbord ständigt och jämt = INFÖRSKAFFA HJÄLM!...→ stackars tangentbord!...

Nu står en tallrik med A-fil  (behövs, eftersom jag känner en viss smak av grillchips, här i mig... hur var det nu med andedräkter, Jeppe!?... okej, jag är ursäktad, har ju nyligen vaknat och inte hunnit göra något åt gårdagskvällens synder - mkt chips blev det...), banan och müsli och väntar på att få bli uppäten... okej, jag ska skona själva tallriken, ju...
...skeden kanske jag äter, får se......
Höres då!

/Jeppe - pedant?baraibland...t  

Kommentarer
Postat av: emelie

Alla Grattis, tidiga som sena, mottages tacksamt :) Så tack ska du ha :)



2010-04-24 @ 20:31:43
URL: http://emeliesandstrom.blogg.se/
Postat av: emelie

ang kroatien så är det segling som gäller :) så lär besöka ett gäng ställen innan vi är klara. har dålig koll på rutten men vet att Split kommer besökas under veckan.

2010-04-24 @ 21:25:54
URL: http://emeliesandstrom.blogg.se/
Postat av: Jeppe

Bättre sent än aldrig - har varit helt OFF...

Fint med segling ju.

Om du nu inte varit där förut, kan jag meddela att det är FINT HAV.

Och det är fint nere vid Split. Brukar själv vara strax söderom, i Tucepi. Är så himla härligt att bara simma ut i havet, lägga sig på rygg och FLYTA (jättelätt) och låta blicken vila mot Biokovo (bergen). =)

Ja, nere vid Makarska riviera och upp mot Split är det som sagt FINT, men gissar på att hela kusten norrut oxå håller hög klass. Öarna Brac och Hvar, m.fl. sägs oxå vara toppen.

Det blir säkert en lyckad semester, Emelie! =)

Ha en fin sönDAG, då!



/Författaren

2010-05-09 @ 05:10:24
URL: http://jeppeye.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0