Vårtecken och INGEN träningsvärk

Just så!
Var ju i Pappas trädgård i lördax igen.
Minns jag det hela rätt så var jag lite småmör i kroppen i söndax, men ingen träningsvärk alls igår och om möjligt ännu mindre idag. Börjar nog katten bli vältränad, där bland trädtopparna.

Vänta, ska bara sätta på det NÖDVÄNDIGA kaffet...
Så, maskinen är igång.
Väl ute i köket passade snabba fingrar på att roffa åt sig några Domacica, som tjuvstart på fikat...                


STÄNGD


MUMS

Kroatiska chokladkex
Ganska behagliga och passar mumsigt till kaffet



Så, nu lär kaffet vara färdigt. Vänta!...
Mmm, smakar perfekt och välbehövligt.
Första koppen idag faktiskt, hann inte på jobbet, barnen var för beroende av mig, så mitt beroende fick komma i andra hand... eller inte alls överhuvudtaget, blev det ju...

Jo, i trädgården var vi ju...
I lördax var det MKT steg-klättrande.
Skulle komma åt rätt så höga toppar att antingen "knipsa" (grensaxen) av eller såga. Vilket som än passade, var det besvärligt eftersom balansen var ganska svårhanterlig där på stegen och ibland även i själva trädet.
Lite diffusa signaler till min överbelastade hjärna, att arbeta hastigt och starkt med överkroppen medan de nedre regionerna skulle hålla en mer lättfotad och parerande profil.

Jo, sen var det ju bra oxå, om jag räknade ut åt vilket håll - de oftast tjocka och tunga -grenarna tänkte falla åt, så att de inte bara sådär vips, skulle råka däcka den man som precis befriat dem från år av fångenskap i ett förstenat gammalt träd.
Ja, ibland fick jag liksom trycka undan grenen, bort från mig, medan jag sågade den sista biten och det blev ju ännu ett kraftödslande moment.
Nu, när jag ändå är igång... en svår grej var oxå att forsla grenarna neråt.
För det första är själva grenen YVIG, med fullt med andra små bi-grenar på sig och för det andra är trädet än mer YVIGT, med täta grenar i kronan... Vad göra, kämpa på var det enda som gällde. 
Nåja, balansen hölls, trots att jag till råga på allt är höjdrädd...
Jaja, man ska jobba på sina svårigheter.

Annars grävde jag lite hål till växter som skulle planteras oxå.
Försökte verkligen hitta en skatt eller något annat forntidiskt, men det enda jag hittade var ngn liten flintasten, som inte liknade ngt speciellt... så gick det med den skattjakten.
 
Jahopp, vårtecken?
Blir för långrandigt om jag börjar beskriva det jag egentligen ville förtälja...
Får ta det en annan gång och nu istället bara avslöja det lilla vårtecknet, att jag cyklade utan jacka från jobb idag. HURRA!...

Just NU får det räcka!
Ha en trevlig dag, då! =)

/Jeppe - VADDÅ LÄTTFOTAD!???...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0