Älskar natten men felanmälan på musen

Alltså, var på väg att somna i sluttampen på förra inlägget.
Vad göra då, tänktes det.
Gå och läggas, kanske, i hyfsad TID dessutom... för en gångs skull.?..
Vad hände?
Gick till fel rum... landade i köket och RÅKADE hälla upp en kopp kaffe till.
Och helt ofrivilligt sitter jag nu här, men kaffekoppen i ena mungipan och digestivekex - nersmetade med smör, honung och ost - i den andra.
Och jodå, använder hushållspapper att torka bort kexsmulor från fingertipsen med, innan jag låter dem smidigt dansa över tangentbordet.

Har faktiskt hört att vissa människor är födda NATT-människor och har därmed svårt att helt bli dag-människor, s.a.s.
Hmmm, skulle kanske fixa läkarintyg på det, fall-i-fall man kommer sent till jobb, eller inte är i form alls för att jobba...
Framförallt skulle jag kunna visa upp det under lupparna bland familj och vänner, då jag kommer försent till diverse tillställningar...vilket tyvärr snarare är regel än undantag... :S

Jaja, jag kommer igång och arbetar och skriver mycket bättre på natten än på dagen, iaf.
Trivs väl med LUGNET och att ingen stör/avbryter en och tycker det är niceigt att lyssna på lite musik och smutta lite kaffe och/eller ngt starkare ibland, och känna att jag FINNS...på ngt sätt...?...
Blir jag RIK, så blir det avsked från barnen på förskolan och ett stort fett LYCKA TILL, till chefen och frivilliga skrivjobb på nattkvisten och sovmorgon på morgonen. =)

Ja, jag ska sitta där med mitt rödvinsglas i natten, som en sådan där riktig kultbohem och analysera världsproblemen och vara riktigt, riktigt djup och ärlig och bedöma vad som är kult och... nja, där blev det nog lite överdrift... låter så vänster-aktigt... okej, efter rödvinet blir det iaf kaffe med konjak och sedan har jag råd med en robot som tandtrådar och tandborstar tänderna till mig, när jag blivit för trött, där på morgonkvisten... och sedan bär (oj, en STARK robot!) HON - klart det är en KVINNLIG robot - in mig till sängen och nattar mig ömt...

Jaja, tänk vad man kan dagdrömma på natten!
Jo. Så var det musen...
Nu har den blivit sådär hackig igen.
Rullar lixom inte. Inte "glidigt" iaf... utan hackigt...
Därför svårt att träffa rätt med pilen ibland...
Får ta och öppna den imorgon och använda pincett och pilla bort damm, tror jag... var så en annan gång, iaf... dammigt alltså... inuti.
Orkar inte fixa det nu, faktiskt... trots mitt NATTASINNE!...
Tror faktiskt det börjar bli dax för tandtråd...
Hey, got a female ROBOT?!? Anyone???

Godnatt folks!

/Jeppe - dagSJUK?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0