DUNDER OCH BRAK

Ja, hur annars kan man beskriva en VM-final...?
Nu tänker jag dock inte på mål och målchanser och rungande ribb-träffar.
Utan;
Precis lagom till start i finalen, hördes muller och MULLER och MULLER och sedan brak och BRAK och BRAK och BLIXT-PRRURRCHRCHRRRURRR!!!!!! (ja, det skulle föreställa blixt-ljud)
Hela huset SKAKADE rejäla omgångar och jag är den siste att bli förvånad om det även studsade upp en bit i luften...
Ja, TOR körde fullt ös och slungade Mjölner hejvilt...
Och ja, det smällde nästan lika mkt som KISS-konserten häromsistens.
Oj, har visst glömt skriva om den, här...
Får se om det blir av då...

Förutom KISS då, var det mkt längesedan de smällde så mkt HÄR.
När tv-bilden oxå började skaka och svaja, trodde jag det var kört...
Lixom, aha, precis lägligt.
VM-final en gång vart fjärde år och såklart ska blixten förstöra tv-bilden just då!...
Men, det klarade sig... hur mkt jag än tänkte; jaha, min vanliga otur...

Jaja, det fortsatte iaf att smälla ORDENTLIGT när matchen satte igång.
Tyvärr många fula smällar, varav några likväl kunde mynnat ut i röda kort.
Här är ett osmakligt smakprov:


Rör inte vår Alonso, lixom!!! (har spelat i LIVERPOOL, ju!)
... även om jag kanske höll på Holland...
...trots mitt småspanskiga blod, då...
Borde egentligen vara STOLT ju och fira lite VM-GULD... men nä, väntar i fyra år och hyllar blågula världsmästare då, istället...
Oh yeah, dream on!...

Och bläckfisken då?!?
Jodå, han blev 100%-ig!
Satte dit den sista och tippade Tjuren Ferdinand före väderkvarnar och tulpaner.
VACKERT!... på bläckfisk-språket då...

OLÉ!

/Jeppe - heltochhålletblixtljudokunnig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0