ORAKLET I OBERHAUSEN

Förr i tiden hette hon Rosita, var iförd underlig klänning och bar sjal men luggen blottad.
Hon bodde i en sliten, gammal husvagn och ägde en stor glasboll, vari hon tyckte sig se framtid.

Eller så hade hon en vårta på sin krokiga näsa, var puckelryggad och stod mestadels lutad över sin gryta - med ett ruggigt flin i mungipan - rabblandes underliga ramsor, på ett än mer underligt språk, då hon vevade runt med sleven, där i den stinkande brygden. Detta i ett sjabbigt, gammalt spindelnätsfyllt kök, där fladdermöss och svarta fåglar var inhysta, tillsammans med en svart katt och diverse andra djur - varav vissa enbart var ditbjudna för att agera ingrediens i något kommande hopkok, tillsammans med torkade rötter och bär som hängde på tork där i värmen och röken, strax lite snett ovanför den kokande kitteln. Hon spanade djupt ner bland bubblor och rök i den osande brygden och varvade rosslande häx-flin med futuristiska domar.

Ja, det var det!
Men NU, nu är oraklet en BLÄCKFISK (lyssna; B L Ä C K F I S K !) och heter dessutom PAUL...!...!...!...?
Snacka om att utvecklingen går framåt!...
Nu har en bläckfisk ödet i sina händer... eller ARMAR, får det väl bli...?
Tänk vad skönt; slippa se små instängda bilder i kristallkulor eller söka otydliga spår i kaffesump!...
Nu litar vi till åtta slibbiga armar och ännu fler sugproppar.
Bara SÅ skönt!

Skulle du - mot all förmodan - ha missat Paul, så kan det nämnas att han tippade vilket lag som skulle vinna, varje gång Tyskland spelade i fotbolls-VM, samt finalen.
Inte bara tippade - han tippade RÄTT dessutom... varje gång!
Här följer ett smakprov;


Ja, där var han.
Kom på att utvecklingen i själva verket går bakåt, back to basics lixom...
Åter till naturen och djuren, där vi en gång kom ifrån... så varför inte, klart vi litar på en bläckfisk...!...?

Det var det det.
Höres.

/Jeppe - usel tippare... men det förstås, har ju bara två armar...

Kommentarer
Postat av: Amanda Eklund

Usch :s

mamma kollade och de ser ut som hela är borta, ska be Sebastian mamma som är sjuksköterska eller översköterska lr vad det heter också kolla :)



/Amanda Eklund

2010-07-12 @ 17:57:09
URL: http://amandavardet.blogg.se/
Postat av: nicole

sv: ja riktigt mysigt är det här:)

det blir shopping också någon dag såklart

och den gotländska solen har ätit upp mig idag!



Ha en fin kväll

/Shoppaholly

2010-07-12 @ 18:24:55
URL: http://nicolesjostrom.blogg.se/
Postat av: The Price of love - Bloggdesign

Hej

Om du inte gillar reklam för tävlingar och sånt så ber jag hemskt mycket om ursäkt för denna kommentar. men annars så vill jag tipsa om en tävling på min blogg där man kan vinna en design.



Om du är intresserad så hör av dig :)

kram //Thepriceoflove

2010-07-12 @ 19:20:18
URL: http://thepriceoflove.blogg.se/
Postat av: simone

oj, där ser man :O

2010-07-13 @ 12:39:34
URL: http://fattybom.se
Postat av: Joooonas

hahahaha :D Förresten, varför har du inga bilder? Det är mycket roligade att läsa då ju :)

2010-07-13 @ 21:37:12
URL: http://popfuckingcorn.blogg.se/
Postat av: Alina

hahaha tack^^ allt bra?

2010-07-14 @ 02:05:23
URL: http://musicrecord.blogg.se/
Postat av: Alina

jo det är väl helt okej med mig:)

haha snabba svar e alltid bra;) joo jag ska väl typ lägga mig nu tror jag, börjar också bli rätt trött=) sleep tight!

2010-07-14 @ 02:18:09
URL: http://musicrecord.blogg.se/
Postat av: vanessa♥

Svar; Hej, tack för tippset, jag skulle kopierat det och sparat det om inte hela sidan försvann...

2010-07-14 @ 15:06:38
URL: http://vaaneessaas.bloggplatsen.se
Postat av: Jeppe

Ang. design; Många tycker säkert jag BEHÖVER ny design... får se, hör kanske av mig om jag tänker ändra ngn gång... Just nu satsar jag enbart på mitt innehåll, som synes. Men färgerna är de rätta iaf! :)



Jjjnnnsss; Hmmm...ska väl inte LÄSA bilderna!?... ;)

Nä, seriöst så är jag väl toooooo LAZY.

Bl.a. därför.

Även för att jag vill att INNEHÅLLET ska vara fokus här. Därför inte för mkt bilder el reklam (säger jag nu...när jag har lärt mig tjäna pengar + kan tekniken, DÅ faller jag kanske lite lättare...). Det ska vara TEXT. Och de som inte vill läsa mig, de läser inte heller...

Jo, jag vet, bilder lockar säkert (inte bilder på MIG, kanske) och det ser TREVLIGARE ut, men jag vägrar bli en BILD-BLOGG. Jag tycker även det kan bli för rörigt/too much om det bara är bild-efter-bild-efter-bild-efter-bild......

Jag vet att jag är ENVIS, men TROR att de som vill vara här, kommer ändå... men visst, det kommer nog lite fler bilder, när jag orkar engagera mig. Är inte så jätteförtjust i att stå och fota mig själv, heller. Bilder på mig gör sig bäst SPONTANT.

Mat och sånt är lättare... om jag hinner INNAN jag äter upp den... GLUFSSS!!!

Har lite gamla bilder jag ska lägga in där det passar sig, såsmåningom (där fick ni en cliffhangis på köpet)...

NÖJD med svaret!? Kunde ju kattsingen skrivit ett helt inlägg om detta!...

Tack för frågan! Intresse är tacksamt! :)



Alina; ja, vi "hördes" ju hos dig... hoppas du SOVER nu... höres! :)



Vanessa; ja, ibland hinner man inte...



/Författaren



2010-07-15 @ 06:16:27
URL: http://jeppeye.blogg.se/
Postat av: diana

Ett coolt kryp och inte alls lika läskig som en spåkärring :)

2010-07-16 @ 21:51:17
URL: http://www.metrobloggen.se/diana
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

ja den där Paul har blivit riktigt käns och eftertraktad nu..en festival skulle till och med arrangeras i hans namn o ära.

2010-07-19 @ 10:36:11
URL: http://pyttis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0