Sova? Nej, varför det!?

Hade faktiskt för avsikt att sova ut lite.
Men vad lystrar då mitt öra till, genom det öppna fönstret...?
Jo, en LASTBIL, som är i full gång med att lasta upp byggnads-ställningar på flaket.
Själva lastandet är dock inte det värsta.
Han står och puttrar, eller BRUMMAR passar bättre, på tomgång.
Och detta såklart precis under MITT fönster...
Ljud och LUKT och SKAAAAAAK!!!
Jo, hela huset skakar.
Och i drömmen jag drömde ingick INGEN berg- och dalbana.
Fönstret fick stängas. Fönstret i köket fick stängas.
Ville gärna ha fönstren ÖPPNA, eftersom det inte är vinter precis...

Men så finurligt, tänkte jag, det finns ju ett vardagsrumsfönster mot andra gården.
DET ska vara ÖPPET.
Lullar dit i zombiestil.
Hör något.
OVÄSEN!
Här oxå!
W.T.!!!...

Nedanför fönstret går en sådan där rymdliknande varelse omkring, med sin slang och sina tuber, eller ryggsäck eller vad det är och blåser bort byggnads-ställnings-fasad-tak-stupränne-SKRÄP från de annars så vackra stenplattorna. Visserligen gott syfte, visst, men...
Eftersom det bos på andra våningen här - är lika med inte så högt upp - tar jag inte risken att lämna vardagsrumsfönstret öppet, eftersom det antagligen hade inneburit en massa damm IN i rummet.
Sedan var ju den där blåsmaskinen inte särskilt tyst heller.

Alltså stängda fönster, med bensinlukt inomhus, slut på sömnen OCH drömmen...
Det är alltså DÄRFÖR du får stå ut med mina bokstäver HÄR och NU...
Så tokigt det kan bli.
Tills nu... känns som att sovrums-sidan har lugnat sig.
Men det förstås, snart är väl rymdvarelsen DÄR...
Bara att hoppas att lastbilen inte brummar iväg till vardagsrummet. Byta öppnings-sida, lixom...

NU fortsätter drömmen.
UTAN tivoli.

Hmmm... mardrömsscenariot;
Jag åker berg- och dalbana, men högt upp i någon backe kommer en alien flygande med sin slang och blåser mig ur vagnen. HUAH!
Men alien visste inte att jag oxå hade "ryggsäck"...
Bara att hoppas fallskärmen löser ut.
Jodå, Jeppe är alltid förberedd.
Hej!

/Jeppe - sömnlös in Se...maaalmoee


Kommentarer
Postat av: Millah Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

Hej =) Allt bra?

Är du tävlings intresserad?



Jag har iaf igång massa tävlingar & det kommer in nya hela tin.



Var gärna med & tävla =)

--> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad så ber jag verkligen så hemskt mycket om ursäkt

och då är det bara att radera den hära kommentaren eller nå:)



Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2010-07-19 @ 14:25:59
URL: http://millahoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0