Jobbetjafs, SM-vårtecken och VM-Fredrik Ljungberg

Sådär.
Äntligen tillbaks.
Vet inte vad som händer... hinner ingenting och är helt totalt finito...
Kanske (läs antagligen) beror det på följande;

KÄMPIGT på jobb.
Som aldrig förr.
Har alltså jobbat 16 år på denna förskola, men aldrig har det varit så psykiskt betungande som nu.
Rätt lustigt (sure, HAHA) då jag nog aldrig TRIVTS så bra med min AVDELNING - d.v.s. barn, kollegor och föräldrar - som nu.
Rätt krånglig ekvation som synes... lösning någon!?
Har lust att säga så mkt om min (tvångs-)förflyttning som är på g. men gör inte det just nu eftersom det är rätt känsligt läge.
Kan bara säga att det luktar mygel och baktalning (bl.a. därav jag enbart trivs på avdelningen och inte förskolan i sig...).
Nåja, har några trumfkort att spela ut vid behov... vilket väl inte räddar kvar min plats, men däremot ger mig upprättelse, till viss del, iaf...
Jaha, slut på denna förklaring... som ingen fattade... men ändå...

Nu;
Om jag inte missminner mig så pratade jag om vårtecken för några veckor(!) sedan.
Hade ett tecken på g. som nu är på väg att blottas, in på its bara kött och blod... ... ...äh......
Iaf;

Ett av de säkraste vårtecknen (även om det väl räknas som sommar nu) måste väl ändå vara - håll i er - FISKMÅSARNA.
Ett av de säkraste och ett av de... det STÖRIGASTE.
Visst, jag bor i Malmö... vid HAVET.
Men bara för att staden ligger vid havet, ska väl fiskmåsarna inte behöva befinna sig över HELA staden!?
Jag bor hyfsat lugnt annars och ingen som slänger ut matrester och skräpar ner á la ghetto. Däremot finns det gräsmattor runt huset och därmed antagligen jord under gräset och ungefär lika mkt antagligen maskar i nämnda jord = frukost, lunch, middag, mellanmål, middag-igen, efterrätt, kvällsmat samt nattamat för fågelskrällena.

Okej, härhemma är de inte så närgångna som de kan vara i stan och i slänga-ut-matrester-områden, där de ju ibland helt ignorerar människan och hellre krockar oss än riskerar att missa minsta lilla smula.
Däremot älskar de att visa upp sina röst(det var ett SNÄLLT ord i detta sammanhang)-resurser.
Framförallt kväll och c:a 01.00 - 05.30 nästan exakt, är de igång och beter sig som galningar.
Som GALNA APOR (inte mitt uttryck, men tack-det-passar-utmärkt) låter de.
OCH beter sig!!
Hemska djur!!!

Fattar inte vad de håller på med... är väl antagligen mat-iver("-JAG-mitt-EGO-har-iaf-inget-tålamod-så-jag-ska-ha-först!") eller bråk eller kärleksakter eller två eller flera alternativ blandat i någon slags fiskmås-kan-inte-äta-lugnt-sadomasochism och detta då kanske, kanske med både maskar och masker inblandat...
Ujujuj... tänk dig en fiskmås iförd lädermask, flaxande med smisk-piskan i vingen och handklovar runt tassarna...
...nästan bättre med den visuella olägenheten än den auditiva, kanske... jaja, bedöm själv...

Inte bara ett vårtecken, btw, håller ju på nu i juni oxå... och hela sommaren?...
...tacka vet jag Tucepi i Kroatien - där semester hålles ibland - DÄR finns det EN(!) fiskmås.
Dessutom rätt gullig(?) och tam på ngt sätt.
Och JO, Tucepi är beläget vid HAVET!

Annars då?
Jo, med ögat som inte skriver, watchar jag Fredrik Ljungberg och hans Seattle Sounders som just nu leder med 3 - 0 och bara spelar skjortan av New England Revolution.
Freddie spelar BRA men har dock inte scorat... än.

Fredrik är förövrigt min gamla hjälte, då han räddade min Berlin-resa - fotbolls-VM 2006 - då han ju gjorde Sveriges 1 - 0 på Paraguay i 89:e min.
Detta "mitt" framför ögonen på mig, eftersom jag stod bakom målet och på FÖRSTA RAD där, denna minnesvärda juni-afton i Berlin.
Såg bara hur nätet rasslade till och VIPS var det FEST med 50.000 svenskar (stadion - c:a 100.000 i BERLIN).
Glömmer det ALDRIG och Freddie jublade först åt mitt håll... bara SÅ fräckt... =)
Ska se om jag hittar målet...
HÄR:

OLYMPIASTADION, BERLIN 2006-06-15


Detvardetja...
Sköna tider...
Nu är det sovedax.
Godnaxx!

/Jeppe - WAS THERE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0