Luccebullemidsommar...???

Jäpp!
Inveg denna midsummerääefton  (jodå, uret är förbi midnatt!)  med en  (hmmm... mkt möjligtvis FLERA...)  god kopp kaffe och en underlig skapelse som jag - tillsammans med tre andra, lite mer vanliga, wienerbrödaktiga ätbarheter - inhandlade på Mormors bageri tidigare idag (igår, då).
Liknar typ en toscasnäcka, MEN den var liksom alldeles too much GUL, varpå mina sinnen genast drog sig till minnen...s en viss sorts kaffebröd, vars enda uppgift är att på en vacker-vitklädd-med-ljus-i-hår-kvinnas morgon-bricka ligga blick-stilla och se fint ut, OCH att bli uppätet, någonstans omkring december no. thirteen.
Liknade MKT saffran-aktig men konstigt nog landade smakupplevelsen inte riktigt i samma land... :S

Jaha, det var en förKORTad version av rubriken, s.a.s.... menar, kunde ju visat bilder på när mina lejontänder bara sliter den stackars kakan i stycken, eller ännu bättre, filmat det hela, inkluderat många ultra-söliga repriser... HUAHNAÄÄH!...
NÄ, det var nog rätt bra att jag höll mig till en förkortad version.
SÅ!

Annars tänker jag inte förklara min frånvaro vidare mkt nu... kanske senare...
Är bara TRÖTT och JOBB-TRÖTT... som kanske även det förklaras senare...
Men inte NU!
Nu ska vi bara vara glaaada...
Nåja...
Säger iaf GLAD MIDSOMMAR, äveryhbaddy, så länge! =)
Take care out there... Ta det framförallt lugnt med snapsen... så tar jag det lugnt med dito, fast i pluralis vill säga... jaja, blir mkt sill till... SLURP och MUMS!!
Seses kanske i helgen igen, då jag VILAT ut.

Btw! Mormors bageri har nog öppet till 16.00 idag. Menar fall i fall ngn är sugen på att mixa lite högtider... :)
BYE! =)

/Jeppe - iklädd vit skrud och stjärnstrut vid midsommardansen... öh... SURE!...?


psst... som den uppmärksamme märker är det inte strax efter midnatt längre... men jag bara försvann, VIPS pust VÄCK, bara SÅ borta från punktesse och sen gick det inte att träda in igen... mkt mysko!... förrän NU, ju...


Kommentarer
Postat av: Maria - livet i Milano ☆

glad midsommar :)

2010-06-25 @ 15:23:27
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: Jeppe

Tacktack!!

Och tack det samma! :)

... i Milano...?



/Författaren

2010-06-26 @ 03:26:21
URL: http://jeppeye.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0