Allt är EKORRENS fel!!!

Först;
Förlåt, tycker inte om att luras, det blev ju inga musiktips och inget överhuvudtaget skrivet inatt... får ta igen det idag istället...

Uppe i tidigt idag, som märkes.
Dock inte i tid...
Har tvättat idag och än en gång är lägenheten förvandlad till en djungel - tvätt på tork överallt här...
Okej, hade det korta tvättpasset men hade jag gått upp i tid hade jag sluppit stressa och tvätten hade torkat lite mer...
Alltså, jag kan inte det här med TID... dels går jag upp för sent, sen räknar jag nog bara med den effektiva tvätt-tiden och glömmer helt och hållet att räkna med alla bi-tiderna eller vad att kalla det... tar ju lixom tid att skaka, göra rent, torka ludd, centrifugera, hänga, vända ut-och-in-och-ut, etc... från början tänkte jag tvätta fem tvättar istället för fyra, men tur att jag fångade förnuftet, ty som det nu var så blev jag färdig (förutom TORK, då) precis när pass-tiden var slut...

I.a.f. det här med min ovänskap med tiden, det är ekorrens fel!...
Jo, visst kan det låta otroligt men ändå så sant.
Minns ännu den där dagen när jag var sissådär ung - typ 10 år cirkaungefär - och vi åkte båt där på Themsen.
Jaja, det var ju inte själva båtresan som var målet. Målet hette istället Greenwich.
Vi skulle ju dit och studera världstidens vagga, om man uttrycker sig lite slarvigt.
THE clock, URET, VÄRLDENS klocka, om man uttrycker sig mer förståeligt...?
Eller i.a.f. DÅtidens UR.
Jaja, då dök den upp där helt plötsligt, lite småstudsandes fram med sin långa ludna svans.
En rackans EKORRE.
Jag hade väl sällan sett en ekorre LIVE på så nära håll - om än överhuvudtaget - så det var ju klart att min fokus vimsade dit, istället för på någon helt olevandes klocka.
Drar jag mig rätt till minnes, var det faktiskt Pappa som uppmärksammade mig om ekorren.
Och det skulle han ju aldrig gjort, men han anade väl inte då, vilka framtida konsekvenser det skulle få för mig, gällande klockor och tider.
Mycket möjligt att de andra watchade WATCHET (so to speak) sen, men mina blå hade väl väldigt svårt att släppa ekorren. Om TID lärde jag mig ingenting-NOLL-NADA.

Således, summan av kardemumman; 
EKORRENS FEL ATT JAG HAR EN FUKTIG KLÄD-DJUNGEL I LÄGENHETEN!!!...
Okej, tvätten är i.a.f. upphängd, så nu är det hög tid för en fast breakfast och sen skriver jag förhoppningsvis lite om UNDERBARA COOOOOOKIES N BEEEAAANS... =)... (från Så ska det låta, igår)...
Hörs strax då...

/Jeppe - says; "Ekorre - Nejnejnej!  -  Cookies n Beans - JAJAJA!!!"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0