DELTVÅAVFÖREGÅENDERUBRIK...ellerbara SIBEL heltenkelt

F-N, passar inte alls som dag-människa... I guess my hidden middlename is NIGHT - med VERSALER, feta dessutom...
...och f-n vad jag har börjat svära, gör egentligen inte sådant, för dig som ej vet... brukar försöka finna trevligare synonymer såsom himla, t.ex....
Jaha, jo, kaffet är gott och jag är lite piggare än senast och att jag är nattamänniska märks märkbart väl nu när jag är sjukskriven... sover så länge på dagen och vips är man inne i "fel" dygnsrytm...
Men natten är så mysig; en kopp kaffe, lite musik, ingen som stör, skriva lite, watcha Youtube, skriva lite till...
Jahopps, lyssnar till fina Nothing Else Matters, dock inte originalet och inte heller Sibels suveräna Idol-version, utan med Lucie Silvas, oxå fint.

Oki, var var jag?...
Jo, i Malmö Arena... och visst är jag seeeeeen, det är ju snart en vecka sedan... ändock intressant... SNÄLLA tyck det!!!?...(märks det att jag tryar fräscha upp mitt sargade självförtroende?...)
Well, klart jag trimmade mobilen med Sibels röstningsnr.
Ville henne det bästa så klart och jag är säker på att "STOP" kommer bli en HIT. Kommer gå varm i radiosarna.
Tyvärr höll inte helheten på ngt sätt... svårt att sätta fingret på VAD, det var ju inte dåligt, men man får ju hitta ngn förklaring till sjundeplaceringen...
Till dig som inte vet, kan vi ju dra en jämförelse till för två år sedan, då Sibel oxå kom sjua, men inte i en deltävling utan i Globen-FINALEN. Det är RESPEKT!
Tror till viss del att DÅ var Sibel lite mer som Anna Bergendahl NU, s.a.s....
Kanske lite sådär spröd och så...
Därmed dock inte sagt att man inte kan gå till final med en upp-låt.

Lite troliga förklaringar bara;
Startfältet här var nog det starkaste av alla deltävlingar.
Helheten är viktig och även om det bara är "små"saker så kan det avgöra vem folk lägger sin röst på, där eller där, många röstar bara på ett nummer och hittas det något "fel" så får ngn annan rösten, så enkelt är det.
Jag tror att Sibel kan ha missat röster på dansarnas utseende.
Själv är jag inte så förtjust i dansare iförda grodmans-utstyrsel och jag gissar att folk kan lägga rösten på ett nummer med mer strikta dansare istället, hur "mode" det än må vara med helkropps-trikå...

HÄR ÄR SIBEL  →  STOP - SIBEL  ←  .

Som en jämförelse kan nämnas ett nummer från förra årets E.S.C. där jag blev grymt BESVIKEN, eftersom låt, sångerska och röst var kanon, men jag tror inte det är många i Europa som attraheras av en läskig grodman och två små skuttande apor, bakom en PRINSESSA. 

KEJSI befinner sig mellan pilarna  →  KEJSI TOLA  ←  .   

(...som du ser fattas jag fortfarande sinnet vid namn TEKNIK.
Men mina osynliga länkar fungerar.
Ngn snäll själ som kan förklara hur jag lägger in en SYNLIG länk, alternativt hela lilla Youtube"rutan".?...)

Kejsi var en av mina favoriter och som sagt, BESVIKEN!
Tänk dig HENNE och de två KÖRTJEJERNA bara, kunde blivit så strikt och snyggt!!!!!!
Sen tyckte jag nog tjejen kunde behållt modersmålet, den gjorde sig bättre på albanska... (hoppas nu Timoteij oxå tänker på det, när de åker till Oslo!... men på SVENSKA, då såklart...).

Jaja, Sibels klänning ger jag mig inte in i diskussioner med, inte vara mitt område...
Själva låten var lite för "tunn" tror jag - även om det som sagt kommer bli en hit - men Sibels prestation får bra betyg och hennes röst är ju bland det bästa landet skådat, eller lyssnat, kanske...
Jag bara älskar när hon kommer in i de mer AGGRESSIVA partierna, eller när hon blir "desperat", eller när hon bara ÖSER på och ÄR ROCK!!! =)
...och då menar jag såklart inte bara i STOP.
För mig har Sibel varit ROCK sedan 2005.
Nåväl, hon kommer i vilket fall som helst igen och vinner säkert melodifesten ett vackert år, när HELHETEN träffar rätt.

Så, det blev nästan bara Sibel här, men det är hon värd.
Skriver lite mer om de andra snart...
To be continued, igen...

/Jeppe - NIGHT... and maybe morning soon......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0