En-på-femtio-år-ungefär...; TIMOTEIJ

Ok. är lite smådrucken, men jag lovar, erkänner allt detta även i nyktert tillstånd...
Kommer nog att skriva mer om detta och hela natten tills jag stu... slocknar...

Måste tella you lite VARFÖR Timoteij bara VINNER.
KANSKE är flickorna inte hel-Yngwie-Malmsteen på respektive instrument, men det är lixom inte det som räknas alltid......
MÅSTE betona detta; det är känslan man (kvin!) FÖRMEDLAR.
Och för mig FÖRMEDLAR Timoteij något och MYCKET.
Det räcker egentligen att man ser Johanna - fele-älvan...mmm... - äntra scen, så är man helt förtrollad och borta, eller rättare sagt DÄR, helt i deras game.

Just nu, måste jag oxå mena att det är fiolerskan som styr upp det hela, där på vänsterflanken (INGET politiskt!...)... för MIG, just nu, är det hon som visar var skåpet ska stå och var det ska stå, det hoppas jag ALLA fattar ikväll!...
Och du, Johanna; inte släkt med Zillah (Tottes)!??? Får en sådan känsla...
Alltså, jag VET, de är unga, orutinerade, måste-lära-sig-mera-få-skinn-på-näsan, och inte helt perfekta...
MEN, de är DÄR och NU och jag köper dem till 110% och jag tror inte jag är ensam om det.
Och om någon bättrevettre vill säga ngt annat, så förnekar han/hon FOLKET.
Så brukar kritiker gå till väga; du tycker så och du tycker fel, ty såhär ska du tycka... svenska människa.
Bl.a. DÄRFÖR förespråkar jag att slopa juryn och låta FOLKET rösta HELTHELTHELT!!!

Jaha, Timoteij FÖRFÖR mig helt och alldeles och jag struntar helt och hållet i trum-gossar, Nordman-Sarek-Arash-Ruslana-etcetera-ochsåvidare-medmera-medflera-undsoweiter-liknelser.
Många sånger har liknat andra... så är det och det som gäller är att göra en sång till sin EGEN!
Jag har sagt det innan och jag säger det igen; detta är en sådan typ av låt som kommer fram kanske en gång vart-femtionde år eller tionde eller strunt samma hur ofta, men vi måste ta tilfället i akt, s.a.s.!

TACK TIMOTEIJ! =)

För nu; HEJ!

/Jeppe - med en HET telefon, i vilken det står inristat TIMOTEIJ, som om man skulle kunna glömma!...?


Kommentarer
Postat av: Emma

Hahaha, bästa "lite på lyran"-inlägget jag läst. Brukar handla om gamla x eller pinsamma bekännelser. Hoppas baksmällan inte plågar dig alltför mycket :)

2010-03-13 @ 05:48:57
URL: http://emmaochco.se
Postat av: Jeppe

Tackar så mkt! :)

Kul själv.

Nädå, luuugnt, sov bara hela dagen...



/Jeppe

2010-03-14 @ 11:10:46
URL: http://jeppeye.blogg.se/
Postat av: JULIA I

hej:] jag och min kompis älsklar eran låt men vår andra kompis han är en kille han tycker att hon som stog i mitten och sjöng mest tycker han är snygg han är kär i henne /kram julia och louisa

2010-03-23 @ 19:03:24
URL: http://minnespumpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0