Läget och så!?

Jotack...
Lite halvdant. :)  :l  :S

Blev ingen vidare Lundakarneval för mig.
Helt seg i lördax, sov för länge. Alltså inte för MKT, för LÄNGE
Visste att jag inte skulle hinna in för att se karnevalståget.
Stod där i dilemmat;
"Ska jag åka in imorgon, söndag, istället och se tåget då, men INTE festa vidare mkt eftersom det är söndag???"
eller
"Ska jag ta mig dit idag, lördag, fast jag missat karnevalståget, men ändå för att festa lite och träffa folk???".
Juhoj, det blev det sistnämnda iaf...
Och min bank - kompisen som skulle dit och låna mig pengar - hade annat för sig, så det blev en mkt tunn lågbudgetresa dit.

I brist på nästan allt, tömde jag mina sista slurkar - verkligen slurkar, var inte mkt kvar - whisky/konjak/annan konjak och slutligen färdkost-rom-och-cola och köpte med mig två vanliga 3,5-or.
Blev inte alls socialt i Lund...
Gick runt lite och satt runt lite och tömde min dryck och åkte hem igen...
Jaja, så går det när man tidigare klantat sig med pengar - då har man inga kvar när man väl behöver dem!
Eller med andra ord; SOM MAN BÄDDAR FÅR MAN LIGGA!!
Eller med tredje(!?) ord; LIGGER DU EFTER FRÅN BÖRJAN - LIGGER DU ALLTID EFTER!!!
Jaja, förhoppningsvis lär man sig med tiden...
Och Jeppe, SMILE! Det är ju karneval i Lund om 4 (FYRA) år igen...

Och annars?
Jo, längtar som aldrig förr efter lönen som kommer på torsdag.
Behöver den VERKLIGEN och har aldrig varit så IVRIG att betala räkningar...
Måste komma ifatt lite...
Har faktiskt varit duktig och lagt in många i internetbanken redan.

Och annars - del II??
Jo, innehavare av vanlig söndags-snart-dax-att-jobba-ångest.
Denna gången fullt giltig sådan, eftersom det är dax för FÖRÄLDRAMÖTE imorgon...
Egentligen inget svårt sådant, eftersom föräldrarna är så TREVLIGA och egentligen är det ju DE som ska vara mer nervösa, eftersom vi är TRE pedagoger medan de är EN eller högst två, s.a.s.
Men möte är alltid möte och det är ju VI som ska HÅLLA I TRÅDARNA och REDOVISA typ...
Dessutom vet jag ju inte hur många vi lärare blir, eftersom en kollega var borta förra veckan...
Kommer hon, blir vi tre... eller två, beroende på om tredje kollegan är frisk eller sjuk eller VAB...
Kan ju bli så illa att "vi" blir EN oxå... JAG då...
Tror katten nog att jag genomför mötet ändå, isf.
Lika bra att ha det överstökat. Och som sagt, inga svårare saker...
Jaja, får se imorgon...
Nu skärpning = SOVA!
GODNATT!! :)

/Jeppe - mkt SPONTAN föräldramötes-"föreläsare"

Kommentarer
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

hoppas du har en skön måndag!

2010-05-24 @ 12:23:27
URL: http://pyttis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0