Late as usual (...hört den förr?)

Så.
Hemma igen.
Eftersom det luktar TRAUMA lång väg i min näsa, så blir det en mkt snabb beskrivning;

Hade tagit semester från jobb i onsdax (och fredax), för att i lugn och ro kunna hinna med tåget till Linköping och Mamma (födelsedag - torsdag).
Att det blev som det blev, får jag väl ta och skylla på följande händelseförlopp: 
La mig för SENT kvällen innan, vilken i själva verket inte alls var kväll och inte ens natt, utan hann bli morgon och närmare bestämt cirkus five o´clock, onsdag då.
Hade tvätt-tid (mkt dålig planering) från kl. 7.00 och trodde av ngn anledning att jag skulle orka upp då.
Visst... mobilklockan ringde och jag snooze-ade den, bara sova lite till... Den ringde åter och jag snooze-ade åter. Än en gång ringde den sin störiga signal och gissa vad!? Rätt; snoozeing igen...
Och visst, så fortsatte vi, klockan och jag, jag och klockan, i en evig kamp... tills någon av oss gav upp - minns inte vem - och snoozet försvann... varpå den "analoga" telefonen tog över och började ge ifrån sig envisa signaler.
Precis som att ngn fjåne visste att ska Jeppe störas, så är det ett förträffligt tillfälle NU...
Stackars SÖMN, säger jag bara. Och eftersom sömnen var MIN - stackars MIG! Tycka synd, tycka synd!!...
Jo och sen hade jag för MÅNGA uppgifter; ärenden tfn-samtal, etc.

Iaf, var lixom på GÅNG i nästan rätt tid och när kl. var vid 17-tiden var det dax att ringa cabbe.
"5 minuter", lät svaret.
"Ok, ska väl hinna precis", tänkte jag, tåget skulle gå kvart över.
Visst.
Taxiskrället kommer efter MER än 5 min.
Och när taxin väl kommer och föraren ska öppna bagageluckan, kommer han ut med en HAMBURGARE i mungipan.
"VA F-N!", tänkte jag, varpå han smaskar fram, "De kallade på mig precis när jag hade börjat äta", eller beställt, eller ngt i den stilen.
Kände på mig direkt att detta inte bådade gott.
Nåja, väl inne i taxin ber jag honom bestämt att ta SNABBASTE vägen till centralen.
När vi kommit en bit undrar han vilken väg jag tycker, varpå jag uttalar mig om den väg jag av erfarenhet vet är minst tidsödande (lite utkant av staden med många filer och raka vägar och snabba rödljus) men han påstår en annan; "Men det är många som ska hem från jobb nu, så där är mkt trafik, bättre här rakt fram" (där jag vet att det brukar bli stockning, med många bussar, rödljus och bara enochenhalv fil typ och många som SKA HEM FRÅN JOBB...).
F-N, vek som jag är "litar" jag på honom, eller är för stressad för att säga emot.
OCH, gissa vad!?...
RÖDLJUS, BUSSAR, FLASKHALS!!! STILLASTÅENDE!
Jaja, betalar vid ngt rödljus, så DET är gjort iaf.
När vi kommer ner till kanalen vid centralen, skådar mina blå ett grå... TÅG... I RÖRELSE... PÅ VÄG... TILL LINKÖPING...
AAAAAAAAARRRRRRGGGHHHHHH!!!!!!!!!
Det handlade om EN simpel minut, högst TVÅ!...

F-n vad jag bara ville FÖRSVINNA.
Inte blev det bättre av att jag hade överraskat min kära systerdotter några dagar tidigare med att jag köpt biljett på samma tåg som hon skulle åka och dessutom bredvid henne.
Snacka om att skämmas! Hade god lust att slå mig själv på käften. Men det hade ju bara sett dumt ut.
Förstörde för henne. Förstörde för Mamma. Förstörde för MIG SJÄLV!!!
Kan tänka mig hennes "panik" där i tåget oxå.
Visst "förvarnade" jag henne med några mess och jag försökte be henne hålla tåget och sådant... fast jag vet att det inte funkar, men men PANIK, ju... och hon svarade med bl.a. "Skynda dig!" och "SPRING!"...
F-n vad jag tyckte synd om henne... FÖRLÅT GUMMAN!!! :S
Hon bad mig ta taxi till Lund för att hoppa på tåget där och visst var jag själv oxå inne på det, men tog förnuftet till fånga, dels för att jag inte hade DE pengarna, dels för att jag insåg att jag inte skulle hinna dit före tåget.

Jaja, hade ju OMBOKNINGSBAR biljett. Rätt lugnt ändå, trodde jag.
In på centralen och boka till 19:14 tåget istället bara...
Sure baby!
För det första; en biljett kvar bara, men "ok, den är MIN!", för det andra; ombokningsbar biljett gäller bara om man avbokat resan innan tåget går. Och hand upp, den som tror att jag ringde från taxin för att avboka tåget jag - med hjärtat i halsgropen - försökte hinna med!... Nä, JUST.
För det tredje; biljetten skulle kosta omkring 950 spänn! Och hade jag pengar!?

Okej, inne på nödplan Ä ungefär...
Ringa runt till människor och fråga om de kunde låna mig en tusenlapp och boka till mig.
Efter mkt samtal kunde Mamma ställa upp (kul, när det är HON som skulle FÅ och inte "GE"!).
Fram till kassan igen och då fanns biljetten INTE kvar.
Sen stängde biljettkassan och flera MEDmänniskor försökte beställa till mig via både telefon och internet, eftersom det "uppkom" biljetter där typ halva resan var i förstaklass och halva i andraklass... Men de försvann oxå, innan någon lyckades fånga dem...
SUCCÉ!...

Så efter två jätteroliga timmar på centralen, fyllda av stress, hopplöshet, hopp, stress, förtvivlan och samma sak igen ungefär och med örat fullproppat med mobilstrålning (känslig är jag) var det bara att hanka sig hemåt igen, för att försöka hinna boka ny biljett till torsdagen istället.
De började oxå ta slut, men jag lyckades.
Och ska vi gå in på fler positiva ämnen så var ju väskan redan packad. Alltid något!
Och gissa vad. Jag hann med tåget, på torsdagen!
Helt himla fantastico! JUBEL och APPLÅDER!! TACKAR!
Mamma blev alltså firad och GLAD.
Och tåget hem hanns oxå med, vilket måste betyda att jag är inne på rätt SPÅR, ju! Hahaha...

Jahopp...
Ja, jag vet att allt är mitt fel, men kan ändå inte undgå att skylla lite på taxin.
Och förutom att jag MÅSTE LÄRA MIG PLANERA även om jag har många saker att göra, har jag oxå lärt mig att nästa gång jag åker taxi, är det JAG som bestämmer färdväg och nästa gång jag åker med en taxi där den s.k. chauffören ÄTER eller pratar privat i mobilen eller på annat sätt sinkar resan, då rings det till bolaget och KLAGAS.
De ska fan ta mig utföra en SERIVCE.
SÅ!
...Och Jeppe; SNABB beskrivning?!???
Sov gott, vänner! =)

/Jeppe - HELT MISSLYCKAD


Kommentarer
Postat av: Karin

haha morgonpigg vet jag inte, HATAR när alarmet ringer, men kan ju aldrig sova längre än till tio sådär:p

2010-05-16 @ 14:46:32
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Anonym

hejhopp kikar in* haft en bra helg? :) hoppas du får en mysig kväll! :)

2010-05-16 @ 17:11:28
URL: http://musicrecord.blogg.se/
Postat av: Emelie <3

Kul att jag hittade in till din blogg, den är skit bra (: allt bra med dig ?



Kramis <3

2010-05-16 @ 18:11:36
URL: http://ammis.se
Postat av: Jeppe

Karin;

Just det... OGILLAR oxå skarpt när väcknings-signalen ringer (som om fyra timmar, usch!...). Egentligen borde det vara förbjudet med väckarklockor... JUST det.



Alina;

Jodå, bra och LUGN helg. Vilat och slappat efter resan.

Kvällen var tyvärr bara en sån där vanlig söndagkväll-à-la-jobb-ångest... men tack tack!... :)



Emelie;

Ojdå... det där var riktigt SNÄLLT sagt. TACKTACK!! =)

Jotack... trött nu bara eftersom jag sover för lite nu i några dagar... på tal om det måste jag sleepa nu, innan jag börjar skriva en massa drömsömnsaker...



Hejhejhej!



/Författaren



2010-05-18 @ 03:40:19
URL: http://jeppeye.blogg.se/
Postat av: linaa vilken pina

OJ vilken resa hörredudu.

Hoppas allt e bra mvh

2010-05-18 @ 17:34:31
URL: http://linaabjornemalm.blogg.se/
Postat av: Jeppe

Jodå tack, bara bra.

...och lite småroligt (jaha!?) med resan, såhär i efterhand...

Har tyvärr en förmåga att få det att gå snett när det kommer till resor (+ en del annat...).

Ha det bra!



/Författaren

2010-05-19 @ 02:48:01
URL: http://jeppeye.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0