Svag för starkt

Hallå i natten! =)
En PIGG natt jämfört med många andra nätter.
Somnade som ett barn tidigare ikväll, där i tv-soffan, till Miss Marple i TV4 +.
Inte så konstigt att jag däckade där eftersom;

- Jag haft en trött vecka med alldeles för lite sömn ALLA nätter (inte bra, trodde jag hade skärpt mig gällande sömnen!...).

- Det var MKT stress på jobb i dag, med 2-årskalas och allt vad det innebär samt tillverkning av ett konstverk, där barnen ska ställa sina fötter i lite färg, för att sedan gå med sina kladdiga fötter på ett stort papper.
Lyckad dag trots stressen - ett av mina mellan-namn är ju oxå STRESSTÅLIG - med mkt trevliga och sociala barn, inkl. mkt humor.
Undrar om det finns ngn annan småbarnsavdelning i hela landet, som skrattar så mkt tillsammans, som vi gör...
Härmed måste jag även berömma mig själv och kollegor, eftersom det krävs JOBB för att komma dithän  (inte bara det "skrattiga", utan trivseln hos oss överhuvudtaget).  Måste arbeta starkt med trygghet, etc... lägg till oxå att barnen inte pratar ett ord svenska när de kommer till oss.

- Det ju bara är SÅ lätt att somna framför TV:n.

- Jag precis hade ätit en så SMASKIG pizza - blir OFTA trött som ett berg efter maten.
Dessutom blev det en snaps till pizzan... okej, tar ju gärna fler, men med DEN starka lozan räcker det gott med EN.
Fick en liter för något år sedan, den är hemmabränd och man svimmar nästan bara av lukten - inkl. en viss överdrift, kanske - och vet i katten om den inte blir starkare ju längre ner i flaskan man kommer... Alltså, jag dricker snaps rätt smärtfritt men när den här rinner ner, skakar hela överkroppen och framförallt huvudet och munnen utför diverse kvidande ljud...

Jaja, sov väl en tre timmar, tror jag.
Ska väl ändå försöka komma till sängs snart, eftersom det är karneval i Lund imorgon... eller det är väl fre-sön, men ska jag dit så är det imorgon som gäller.
Dels är plånboken torr som fnöske och jag har ju inte ens råd med EN dag, men får kanske låna av en snäll vän - därför "bara" en dag, dels vill jag se karnevalståget på en lördag och inte på en söndag. Är det FEST så är det... och det är det inte på en SÖNDAG för mig... i nuläget, iaf, när jag ska vara på topp på jobb och så...

Synd bara att Pappa inte har sitt skyltfönster kvar. Brukar stå där, likt levande skyltdockor, varje Karneval. Man kommer ju högre upp och ser därmed bättre... och sen kan man gå ut på trappan om man vill - ser oxå bra - alternativt gå ut på trottoaren och vara social i folklivet om man känner för det. Det bästa är ju att det finns valmöjligheter, då oxå att kunna ta en öl eller annat drickbart och ha tillgång till toalett (är man törstig så är man!).
Jaha, men nu finns alltså skyltfönstret INTE kvar.
SYND, ju!
Nu blir det garanterat TRÄNGSEL... om jag nu åker dit.
Mest synd om Pappa kanske som haft för vana att bjuda in gäster till sitt skyltfönster vart fjärde år... Känns säkert vemodigt, kan jag tänka...
Och jo, Lundakarnevalen är bara vart fjärde år och därför BORDE man ju ta sig dit.
Katten oxå att lönen inte kommer förrän om fem dagar... 

Jo, på tal om LOZA... eller STARKT då, menar jag väl...
Jo, åt lite Dijonsenap på korven för några dagar sedan och DET...... DÄR kan man snacka om STAAAAAAAAARK SMAK!!!...
Tog inte så mkt tyckte jag men ändå trodde jag att locket på huvudet - om det fanns något, vill säga - skulle, inte bara lyfta utan FLYGA UPP, likt en champagnekork eller något...
Kände hur VÄRMEN bara steg uppåt, från munnen till näsan och bakom ögonen för att sedan bara koka hjärnan... trodde det skulle explodera någonstans, faktiskt...
MEN, GOTT var det... strange...

Hmmm... skulle kanske ta och bjuda folk på lozovaca med dijonsenapsmak imorgon vid karnevalståget, så får man nog stå där SJÄLV med fin utsikt... men iofs, det hade väl blivit så att TÅGET hade stannat till för att titta på PUBLIKEN som springer runt där som fjånar, med rök vällande ur både ÖRON och NÄSA... snacka om att kunna fota och sälja bilder till pressen...

Så.
Starkt nog för inatt.
Sov gott SVERIGE! =)

/Jeppe - svag för starka kvin ...SMAKER

Kommentarer
Postat av: aww

läget? :D

2010-05-22 @ 12:19:08
URL: http://amandawahlgren.blogg.se/
Postat av: Jeppe

Jo tack!

Strålande, förutom att jag försovit mig (strange...)...

Är ju LÖRDAG och VARMT & GOTT, trots moln framför solen. =)

Ha det fint i lördagen!



/Författaren

2010-05-22 @ 14:06:44
URL: http://jeppeye.blogg.se/
Postat av: aww

de lät bra :)

2010-05-22 @ 18:50:17
URL: http://amandawahlgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0