Jädrans PUCKO!!!...

Är det jag som inbillar mig, eller stormar det var och varannan dag nuförtiden...?
Åtminstone här knackar den bastanta fru Storm ivrigt på fönster och balkongdörr igen.
Jaja, är väl Gudarna som är förbannade på oss... av någon anledning... kanske har vi syndat eller något... vad vet jag...?

På tal om utomhus;
Hade följt Mamma till tåget och någonstans på hemvägen cyklade jag ofrivilligt över x antal glasbitar som något vrickat pucko sprätt över cykelbanan...
Strax efter funderade jag på att det är bra att det inte blir punka ändå... har ju kört på glas vid andra tillfällen oxå...
Några stunder senare började jag tänka på att det snart var ett år sedan min svarta hingst var nyköpt och att det var ju bra att jag inte fått punka en enda gång...
Och gissa vad...!?...
Jo, kände bara hur nosen stegrade, eller rättare sagt hur mina bakre regioner sjönk neråt till ett långt "PYYYYYYS!"...
PUNKTERING!

Får ju erkänna att jag i princip var hemma - skönt.
Däremot hade jag ju tänkt bika ut och shoppa loss lite reakläder...
Vips var den planen väck...
Får väl ta det skadade hästaskrället över axeln imorgon och sedan transportera mig till cykelverkstan och sedan Dressmann, via fot och buss.
Man blir så slö och bekväm när man vet att cykeln ständigt är närvarande och beredd att bli påsatt.
Har lixom inte tid eller råd nu heller, för sådant här...

Och nu börjar ögonlocken bli tuuunga och har bara ett mål; att falla ner så långt det bara går...

/Jeppe - mannen med de långa ögonlocken


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0