SNÖSLASK

Undrar starkt om vädret har något emot fönsterna och balkongen, här på hörnet...?
Tycker att det natt efter natt trummar igång sådana onormala kastvindar, vars enda uppdrag tycks vara; angrepp tredje våningen.
Kanske bara för att det är mer tyst om natten och jag lyssnar bättre...

Nu när vi ändå är inne på väder, kan jag berätta om i morse (läs igårmorse).
Har ju hört att vissa delar av landet fått SNÖ. Fint för dem, ju...
Här i Malmö är det enda i snöväg jag sett, de ungefär 30 blötflingorna som helt plötsligt attackerade mig i en kraftig vindpust, precis när jag parkat cykeln utanför jobb imorse...
Antagligen hade den lilla flingflocken slitit sig från moderflocken i rikets nordligare skyar och via mååånga/lååånga vindar, transporterats till min svartstickade polo (mestadels ärm), där jag - fortfarande något yrvaket - stod - nyligen avhoppad min kalla cykel - i den mörka och blåsiga Malmömorgonen.
Ungefär samtidigt som förskoledörren smällde igen, vräkte jag ur mig - riktning de till småvatten förvandlade flingorna;
"Om ni ska komma så KOM DÅ, bara KOAAM!!! Och var lite fler till antalet, va, om ni ska distrahera mig!!!...HAH!".
Sen gick jag in och funderade på om jag skulle trimma barnen med lite; snö-kallt - blir-varmt - smälta - vatten-bli...
 
Kanske sovedax!?

/Jeppe - ingen vidare kontakt med vädergudarna... det ska gudarna veta.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0