Cykeltur, natur och flygande djur

Kaffet i högsta hugg (egentligen stentrött till den grad att koffeinet inte verkar... men förtränger) och ett och annat digekex slinker oxå ner solidariskt.

Läget då?...
Jo, är trööött varje dag och egentligen nere på sömn-nivå redan efter maten vid niotiden om kvällarna... men härdar som vanligt ut till åtminstone två-nattatid... varför vet jag inte riktigt...
Kanske vill hinna med lite härhemma oxå.
Jo, har varit och semesterjobbat hos Pappa nästan varje dag.
Idag tog jag min svarta stålbike med på tåget.
Brukar ju ta bussen, men tydligen vill de inte ha cyklar med - med undantag helg - och jag kände för att pressa pedaler idag.

Nåja, litet hör-prov från tåget;

Stockholmaren pratar i tfn och säger typ;
"Lite försenade, men, förresten, tror vi är framme snart, jo, vi är nog i Lund snart, så vi ses".
Still going prating och undering frågar han mig;
"Ursäkta, när kommer vi till Lund?".
Jag svarar;
"Snart. Om några minuter, två-tre minuter".
Han berättar mitt svar för människan i andra änden av trå...signal...vågorna...(???)...ja...
Nu vaknar grannarna i sätet framför den telefonpratande mannen och vill gärna delta i konversationen och preciserar;
"Vi kommer till Lund 11.38", säger den ena.
Den andra;
"Och nu är klockan 11.39".
De, jag och de flesta runt omkring ler och skrattar.
Inte som en rolig historia kanske, men är så himla kul när det blir sådana konversationer, som är småcharmiga och dessutom spontan-roliga (klockslaget).
Blir ännu trevligare om man ställer detta mot gräl eller andra negativiteter/kriminaliteter, som ibland förekommer.
Alltså, jag backar inte för att "bråka" om det är befogat/ngt orättvist - hård men rättvis - men tänk så mkt bättre en sådan här liten pratstund är... man trivs lixom lite bättre i livet när människor är trevliga/roliga.

Cykeln, ja...
När det var dax för hemfärd fick jag ett ryck och struntade i trevliga tåg och tog fram piskan, sniskade till min svarta hingst över ramen...manen och spanade efter cykel-skyltar sägandes MALMÖ.
Så skönt att komma ut i NATUREN lite...
Vacker fågelsång, spelande syrsor, och LUGN.
Resan tog c:a 45 min. från stadsutkant till stadsutkant.
I LUGNT tempo.
Satt där och njöt och spanade in utsikten.

Tittar jag inte på utsikt, kan jag nog pressa ner till en halvtimme... eller om det sitter en skönhet på sitt sto, lite längre fram, DÅ... ja, både jag och hingsten får lixom lite extra energi...
Men av någon underlig anledning blir det lägre växel när man väl närmar sig.
Ja, kvinnor, de kan de!!!...
Berättar lite annat om vackra kvinnovarelser och cyklande Jeppe en annan gång...

Förresten; tur jag hade solglasen tight slajmade och andades med stängd mun på cykelturen... så många flygande småkryp var det längesen jag träffade...med betoning på träffade då, de krockade mig hela tiden... vet inte om de saknat mig på ngt sätt......
Nu SOVA och möjligtvis drömma.?.?.?
Natt!

/Jeppe - LUUUGNET själv


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0