MUMS!!

Mums, bara att slurpa i sig!!...
Jo, tydligen var det snälla veckan som precis avverkats;

SLURP 1:
En dag var det en kollega från en annan avdelning som - efter att hon varit med på samlingen hos oss - berömde mig och sa att jag var en duktig pedagog / att jag pratade och bemötte barnen så bra.
TACKSÅMYCKET 1!

SLURP 2:
En annan dag var det en annan kollega från en, jodå; annan avdelning som med sin lugn-mjuka-kvinnliga-smått-syriansk-arabiska-dialekt-stämma sa till mig -"Jeppe du är så snäll, vet du det, har någon berättat för dig hur snäll du är!?", på ett ungefär.
TACKSÅMYCKET 2!!

Det var "bara" det.
Men det kändes så skönt, fast jag vet att det stämmer rätt bra - åtminstone det första slurpet, det andra är väl mer en smaksak - så är det ju inte varje dag jag får sådana fina ord tilldelade mig.
Trevligt framförallt för att jag inte arbetat så länge på denna förskolan...
Utan att skryta är jag faktiskt rätt bra själv, på att dela ut beröm.
NÄR det är befogat, förstås.
Det måste ha en innebörd och komma från hjärtat.

Nåja, nu fick jag ork och blev peppad så att de sista veckorna innan semestern blir smidigare att avverka.
BRA!
Och bra för nu, sovdax.
Så sov gott då! :)

/Jeppe - gottar sig gottgott


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0