Amanda, E-type och en president; Real styv kuling...?

Yeah, really blowsy autumnhus...
Tur man inte behöver åka Öresundsbro eller båt eller dylikt.
ELLER cykla... med kepsen på... min himmel, jag hade blivit vansinnig varje gång vinden ville öppna sitt abstinensfyllda gap för att i nästa sekund ta ett bastant bett i min kära huvudbonad, och sedan rycka och slita och ruska i den stackars mössan tills mina sista krafter sinat och min motoffensiv inte längre orkade streta emot...

Ganska möajsigt ändå, här inomhus i natten med kaffe och musik och så...
Skulle dock behöva en liten goesnaps eller grogg eller ngt. Är lite sådan stämning med allt, t.ex. nyss nämnda, plus tårar framför teven/datorn... Ögonvätan tack vare "Så mycket bättre" och "Idol".
Är antagligen mer känslig nu oxå när jag själv mår uselt.
Tänker ju inte plottra alltför mkt skrift om det, men det behövdes nog gråtas lite (även om jag inte vräkte ut), eftersom jag har varit på väg sissådär varje dag hela hösten...
För att runda av det negativa måste jag bara få ur mig att det känns helt j-a HOPPLÖST när man ska få lön och man vet att den inte räcker till alla räkningar och kostnader...
VARJE månad just nu... Vet det ju långt före lön, men det känns ändå värre just vid lönedax, när man egentligen borde ha pengar, men istället ligger på minus... förstår?!?
Har lust och bara släppa ALLT och det suger så mycket energi för att stanna normal. Balanserar på en mycket tunn lina - bara att hoppas man faller åt rätt håll...
Läses detta inlägg, så bortse från tristessen (nämner det mest för min egenterapi och för att det ska bli så himla skönt att titta tillbaka på detta när livet är ordnat, om ett par år eller så) och jag är medveten om att allt är mitt eget fel och jag är inte mycket värd i dagens läge...
SÅ!

Stycket ovanför kan ju hoppas över när du läser, så blir det lite kuligare (←ej att förväxla med kulingare - som den styva vinden, alltså...) läsning.
Så dax att skriva det NU, Jeppe!?... jaja.
För att återgå till vädret, ska ju storma mer senare idag, så be careful out there, please!
De borde ta mig katten bygga lite inomhusvägar eller underjordiska gångar eller ngt, för att bruka vid sådant ruskigt väder... tips gatukontoret!
Annars? Bilen fungerar? Nä, äger ingen, då hade jag ju inte behövt skriva tjafset om cyklandet, däruppe ngnstans...

Jo, skulle ju skriva lite om Amanda Fondell och Martin E(type)riksson, men det får nog bli ett eget inlägg.
Som lite kuriosa kan nämnas att E-type tagit sitt artistnamn från en JAGUAR - BILEN alltså, inte kissemissen.
Varför jag hela tiden inbillat mig Ford, kan ju funderas på. Och med Ford här också menat en BIL, inte någon Henry... Kissinger, som väl var utrikesminister i Staterna på 70-talet(?) och som inte bör förväxlas med Henry Ford, som ju var grundare till FORD - bilen... så kan det menas Henry, men inte den förra Henry...
Och som grädde på moset;
HENRY KISSINGER VAR UTRIKESMINISTER ÅT BL.A. THE FORMER PRESIDENT...
...(HÖR OCH HÄPNA:) GERALD FORD!!!... 
Detta MÅSTE smältas in...
Hej!

/Jeppe - uttrasslad ur det intrasslade till sistens... väl? Höll tråden röd, eller!?...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Yes, först bodde vi i Dhaka i Bangladesh ett år och nu i Shanghai:) Hoppas läget är fint!

2011-11-27 @ 09:48:01
URL: http://karinolofsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0