Inte alls saftigt, men busigt...

Ja, stormen Emil härjar fortfarande här utanför; rycker och sliter i fönster och balkongdörr och är minst sagt ganska busig.
Regnet vill inte vara sämre och piskar fönsterna riktigt rappt.
Är ganska trött på höstväder nu, känns som om det blåst och stormat i flera månader...
Ge oss lite vindstilla snö, med en tre-fyra minus - det hade varit dajligt. :)

En annan stilla tanke;
Undrar om en gammal - sådär lite torr och frasig, men ändå fuktig inuti, men inte lika saftig som den brukar när den är lite fräschare - clementin (←får mig att tänka på kvin... näe, FY Jeppe!... gå till bikten firsten thingen in the morningen!) innehåller lika många C-vitaminer som en färsk, saftig clementin?...
Tog mig nämligen en nattaclementin och jag utnyttjade henne riktigt rejält - var bara ute efter innehållet, inte alls efter utseende eller smak... jag ville enbart åt hennes C-vitaminer...

Har nämligen fått lite blåsor och liknande i tandkött och kind-insida och dessutom lite utvändigt tjafs i form av något slax munsår - framförallt munGIPEsår, som har svårt att läka, eftersom det spricker upp på nytt igen efter nästan varje öppnande - och kanske böldpest och andra otrevliga hemskheter... (så inga pussar här inte...) och DÅ, då brukar det hjälpa med C-vitamins... i.a.f. för mig... men det krävs kraftiga doser och gärna några dagar...
Och NEJ, jag visar ingen bild på eländet!
Det smittar, förstår du...

Nu ska jag ta lite lypsyl och sedan välta omkull ögonlocken.
Sov gott då!

/Jeppe - I´m just a man 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0