THE ANOTHER DAY

Nä, jag vet!

Det heter faktiskt BOXING-DAGEN in eng.

Nåväl, hoppas annandagen är god och GOD!!

Vilket "god" som syftar på fin-trevlig-snäll-bra-aktig och vilket som syftar på ätbart, får du välja själv...

SÅ god är jag... inte ätbart alltså, tror jag, har ju int... äsch!...

Drop ämne.

Byt ämne.

Eller halvt, iaf.

 

Jo, tredje dagen idag (igår, är lixom natt nu...) som jag inte åt frukost.

I måndax var det juleklappeköpedag.

Hade tänkt cykla hem lite mellan inköpen och lämna påsar och insupa åtminstone lite kaffe, men när jag väl var igång med shopping-på-gång, tänkte jag att det var lika bra att fortsätta.

Och Jeppe SMART valde SYSTEMBOLAGET (=TUNGT) som första anhalt (konstigt ord, låter fängelseaktigt...) och eftersom jag trodde att jag skulle hem mellan, hade pakethållaren ingen ryggsäck på sin rygg (huvud? annat?? inget???), varvid jag inte kunde lasta den - icke närvarande - med varor...

Gissa om cykeln - stackars styre - var framtung, när den långsamt gled in i cykelstället vid åttatiden, kvällning!?

Och gissa om den smarte var trött, efter allt styr-parerar-bestyr och handlande och låsande/upplåsande-av-cykel-med-massor-av-kassar-fummel.?.?.?

Jo, så då blev det PIZZA till "frukost", vid 21-tiden. MUMS!

 

I tisdax var det JUL itself, i egen hög person (hoppas GUD hör mig nu, när jag verkligen personifierar THE day - även om mr. Nedsände inte damp ner förrän dagen efter... okej, jag personifierar THE afton...dag FÖRE THE dag... menar, vi firar ju AFTNAR, inte dagar...eller ja... FÖRSTÅ???...) och jag hann absolut inte äta ngn frukost, kom en timme försent till julmiddagen, som det var redan...

Men SNÄLL hade jag varit, eftersom (jag ibland känner mig som den Nedsände... förlåt mig Gud, men så är det... och jag är GOD. Alltså inte GUD, utan god, på svenska - "snäll") jag fick julklappar...

TUR man vräkte i sig pepparkakor dagarna innan jul!... fnissfnitterfniss-tihi...

 

Jo, och idag - även om det är natt - sov jag till tretiden (vänt på dygnet ja), småpysslade lite och sedan ut och köpte lite ny julmat, vilken fick agera "frukost" till mig vid 20-snåret.

Enkel variant, det viktigaste; prinskorv, köttbullar, vörtbröd, SILL och SNAPS och öl.

Hade ingen snaps hemma egentligen, men käre Pappa hade gammeldansk med sig på julafton och eftersom vi inte tömde den då, skickade han den med mig - TACK och BEHÖVLIGT!!

Blev en fem stycken och sedan smakade det gott med lite rött till efterrätts-chipsen.

 

Och nu är det läggedax, om jag inte ska snurra dygnet helt-och-180-grader-hållet (även om 180 inte är helt och hållet utan bara halvt och halvat... för vänder du dygnet 360, blir dagen ju på dagen igen... jodå, har gått i skolan...).

Hej.

 

/Jeppe - professor i obefintlig-frukost-vetenskap


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0