UUUUUUSEEELL!!!!!!

Okej, jag tillstår att jag är usel på att gissa...... ibland...
Men jag älskar att gissa/ha RÄTT så till den grad, att det får vara värt x antal missgiss, ty när den rätta kommer in, då är segerns sötma så pass söt att jag blir alldeles exalterad ut i fingertoppar och tåspetsar.
Och i all mänsklig materia jag är innehavare av, däremellan...
Är således värt så pass mycket att det lär följa en och annan gissning (inkl. ev. felbedömningar) rätt ofta även i framtiden.
 
Kan t.ex. gissa om det blir STORM snart igen, eller något...
Jag tror JA!
Älskar att cykla till jobb när Sven och Elmeralda och allt vad de heter, orkanstormarna, kastar byggnadsställningsnät och trädlemmar och annan bråte runt omkring...
Nä, inte älska riktigt va!?...
 
Det är faktiskt ganska livsfarligt...
När jag gjorde cykeln redo för hemfärd från jobb i torsdags e.m. flög det ner några grejs från en 10-våningars byggnadsställning, cirka 100 m. från förskolan.
Tänkte först på något lättare material, men när mark nåddes för de luftburna, berättade mina auditiva sinnen för mig att det snarare var PLANKOR, 4 - 5 till antalet, som dunkade i marken från sissådär 8:e våningen.
Fick riktigt räliga olustkänslor och var glad att mina fötter stod placerade i mina skor, d.v.s. på behörigt avstånd från närgångna brädor.
Samtidigt bad jag några snabba böner om att ingen mänsklig varelse skulle finnas nedanför den freestylande byggnadsställningen...
Hade varit rätt kört för dem isf...
Menar, nicka en tvåmeters planka - troligen ohyvlad - som dimper ner från våning 8......
Nej tack!
 
Lite sådär snabbt bara tillbaka till Idolfinalen...
Är faktiskt lite surdålig förlorare å Elins vägnar!
Kan inte riktigt smälta att hon inte vann...
Tror nog att Kevin gjorde VINNARLÅTEN bättre, vilket kan ha avgjort... men borde inte.
Tror också att en del bara röstade med hänvisning final.
Jag tycker man borde väga in hela SÄSONGEN och då skiljer det hästlängder, till Elins fördel.
Nåja, TACK FÖR UNDERHÅLLNINGEN ELIN! =)
Du kommer igen.
 
Slut för nu, SUSSEDAX!
G´natt!!
 
/Jeppe - usel gissare och dålig förlorare... med fötterna i rätt skor
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0