Tvättad mus???

Söndag = tvättedag.
...hmmm...lögardagen, hette det kanske, låter ju mer som en annan dag, typ den som gestaltade sig igår, vid närmare gissning...
Eller var det BAD!?... var det då man skulle bada... eller TVÄTTA... eller både och, dubbelt upp???!???...
Kanske tur att jag aldrig anmälde mig till "Smartare än en femteklassare"!...
Jaja, hursomhelst avvek jag måhända från Guds bud och tvättar alltså idag, söndag.
Nja, rätt lugnt faktiskt, bara en maskin, här i hemmet.
Men för att komma till saken, måste följande ord ingå i denna historia;

När själva tvättvattnet lämnade maskinen och bubblade ut i brunnen, gav sig en riktigt läskig odör plötsligt iväg till näsborren - den som inte är täppt, vilken det nu är...
Va F-N!?... jag som är så känslig; nytvättat måste dofta GOTT!
Inte unket, inte mat och absolut inte SOPTIPP eller dess släkte.
Den onda lukten hörde nog till släktet, närmare bestämt ohyggligt kadaver.
Ja, ruttet, dött djur, så måste det nog definieras.

Tänkte genast på vad för djur som skulle kunnat befinna sig i mina jeans eller i farfarströjorna...
Spindel? - har iakttagit sådana härhemma, så mycket möjligt, fast jag skakar plaggen före tvätt, så...
Myra? - finns på jobb... men kanske mer när våren infinner sig på riktigt.
Antilop? - njaäe, eller rättare sagt NEJ! Säger till och med min hjärna!...
Älg? - nu är vi i.a.f. tillbaka i Sverige, men måste bara neka den oxå.
Mus? - ja, börjar nog närma mig... troligt med tanke på storlek och odör-kapacitet.
Jaja, den skulle ju bli tvättad och ren, i.a.f....
Kanske kunde ta den till jobb sen, som en ny leksak till barnen...
Nej, skämt åsido på de två sistnämnda.
...menar även om den är nytvättad, är det ju bakterier, inälv... äääsch!...SLÄPP Jeppe!
Kom faktiskt på oxå att det var mycket längesedan jag såg en mus i ett hus.
Därför troligt avslag även på denna varelse.

Nåja, vid närmare sniffande i och omkring tvättmaskinen och ovanför brunnen, kom jag fram till att det var från den senare lukten kom.
Eftersom brunnen är ganska "stängd" har det nog varit längre ner lukten haft sitt fäste.
Och odören var som bortblåst sedan, när sköljningarna sköljde ut.
PUHHH!

Så, SLUTET GOTT - TVÄTTEN DOFTAR GOTT! =)

/Jeppe - NEJ, Jeppe! Du får inte skriva musjägaren här!!! 


Kommentarer
Postat av: Lollo

Hahaha att lyckas ''ge'' (eller vad man nu ska kalla det) ett gott skratt pga en tråkig tvätt söndag :D Det kallar jag talang! :D

2012-03-18 @ 19:32:17
Postat av: Författaren

Ja, tvättmaskinen och jag försöker kvala in till Talang 2012. :)



/Jeppe

2012-03-19 @ 01:02:11
URL: http://jeppeye.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0