Flugor - NEJ TACK!

Jaha, så var det då dax igen...

...att inte gå till beds i tid... att man aldrig lär sig.


Annars befann jag mig precis framför badrums-spegeln för min kvälls(!)-tandborstning.

Vad siktar mina blå då, där framför mig?

Jo, en liten men ack så störande FLUGA!

Kanske inte en av de värsta sorterna, men... flugor ska vara UTOMHUS!

Det var en pytteliten en och inte lika ettrig som bananflugan men jag vill inte ha flugor surrandes omkring mig och framförallt inte framför ansiktet då jag står med munnen på vid gavel...
...rätt vad det är så tror den dumma flugan att mitt gap är ngn slax grotta som den ska söka boplats i, eller mat eller ngt... NEJ TACK!


För att inte snacka om var den varit tidigare.
Både HÄR och DÄR - dels hemma hos andra, dels ute och även här - och med tanke på att det var ett badrum jag borstade gaddarna i, så finns det ju lixom inredning som är placerad lägre än badrums-spegeln och används till helt andra saker och då snackar jag inte bara om handfatet...

Och tänker man så blir det genast lite disgusting att flugan nu vill vara, inte bara på min vackra spegelbild utan även på - och kanske i - mig PÅ RIKTIGT!


Efter ett snabbt träff med en lägre toalettmöbel, hade jag detektivögonen tända och mina misstankar besannades, hujedamej!

Däri ngnstans satt flugskrället!

Vet inte riktigt VAD den drack, men jag vet att DET ÄR SÅ SJUKDOMAR SPRIDS!!!

Jag kallar mig aldrig djurplågare men måste vidkänna att en ngt ihopvikt och lätt vattenfylld lambinäsduk for genom luften.
BYE!!!


Men som sagt, detta var en snällare variant av fluga... finns ju förutom de ovan nämnda, även de större sorterna som börjar uppenbara sig nu vid varmare väder.
Både mellanflugor och de räliga spyflugorna... mår illa bara av ordet!
Jag lärde mig ngnstans varför de heter så men har glömt och har faktiskt ingen lust att vare sig komma ihåg eller printa ner det här.

Och nu är jag ingen djurexpert i Ett med naturen, som det möjligtvis kan låta som och därför dropar jag härmed detta ämne.


För övrigt - innan jag watchar kudden - börjar väl lite resfeber närma sig.
Känns som om det är mkt som ska planeras innan Österrikes EM-fest får sig ett besök och Kroatiens varma more får svalka sig lite, av kall svensk hud...

Trots att jag längtar är det lite oroligt i denna annars så lugna människa.

Kanske är det pengabristen som tynger en, kanske är det jobb som ska slutföras före OCH mellan resorna...?

Men man ska inte klaga!... NEJ!


Nu bländar morgonsolen huset mitt emot och jag måste bara sleepa...

Godnatt eller godmorgon! Välj själv!!


/Jeppe - snart anställd på Anticimex???...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0