ÄNTLIGEN FREDAG!

Ja, det är inte ofta denne här är så desperat efter lite vila, som just nu...
TUFFEVECKA på jobb... kollegor sjuka/vabbiga och högst EN vikarie fast det saknas TVÅ pedagoger.
Får jag lön för två då!?
NÄ, vem tror jag att jag är?... Bara att jobba och hålla snattran.
Tur att barnen varit underbara/snälla/harmoniska! =) Ibland är det fint med ett-åringar. Behövdes verkligen i dessa dagar.

Inte bara hårt på jobb - för lite sömn igen (känns det igen!?) och ngn slax förkylningstrams som biter sig fast, vilket inte är så konstigt kanske med tanke på att barnen är relativt nya och förkylda och MKT hostiga och nysiga och snoriga och NÄRA mig...tror nog ta mig katten, att alla 10 (just nu, blir 13 sedan) ettåringarna SNÖRVLAR...
Låren börjar kännas bättre, i.a.f., men det känns skumt i kroppen ändå...
NOG MED KLAG NU!

Lyssnar just på "MAMI MAMI" - DARA BUBAMARA.
Rätt hyfsat drag och benen börjar spritta vilt och ngnstans i övre kroppsdelarna framträder HELGkänsla och ÖLsug... MUMS!
Verkligen SYND att varken jag eller plånboken orkar med ngt ÖS just nu...

Återblick några dagar tillbaka;

Fy katten vilken monsun-regn-storm som drog in över landet i onsdax... cyklade, eller snarare BLÅSTE hem, tidig kväll. Helt dyngsur - med betoning på TUNGA jeans...- när jag kom hem. SKÖNT att slippa MOTvinden dock, även om lite skruvade kastvindar gjorde allt för att välta omkull mig då och då.

Ja, i lördax var det ju dax för Körslagsfinal igen.
Tänk vad tiden går, tyckte det var final precis, men det var väl ett år sedan då.
Tiden går kanske för att jag skrev ngt om den finalen och sedan inte har varit så väldigt aktiv efter det och då känns det kanske närmre i tiden, på ngt sätt...
Jaja, snart är man väl 90 bast.

Jo, final och klart OLA skulle vinna - klart BÄST!
Och jag som röstat ner (okej, hjälpt till att rösta bort, är kanske ett bättre uttryck) honom TVÅ ggr. tidigare.
Dock inte i Körslaget, utan då handlade det om Idol -05 och Andra chansen i Melodifestivalen -08 och båda gångerna (indirekt -05 och DIREKT -08) till Sibels fördel. Detta inte för att jag tycker illa om Ola, utan för att jag föredragit ngn annan - SIBEL, vill säga. Och jag erkänner att det var en skön känsla 2008, av olika anledningar. SORRY, OLA! ;)
Men NU var det alltså dax att "betala tillbaka". Röstade alltså OLA, i lördax...
Vilket ju hjälpte... eller VISST!... men vem vet, var ju mkt knapp marginal han vann med...?
Nu var det ju egentligen inte alls min förtjänst, utan DERAS och deras shows (genitiv på show? ngn??...).
Förresten verkar Ola vara en hyvens kille, faktiskt.
Ödmjuk och trevlig. Har jag egentligen alltid tyckt även om andra varit mer omtyckta.

Jaha, mer då?... inte just för momentet.
Blir väl lite helgkladd i helgen antar jag... ses då, då!...

/Jeppe - med en gäspande mun och två TUNGA ögonlock...trött igen. SUCK!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0