Vårtecken och träningsvärk

Hejhejheeej!!!

Åter här... varit lite slö nu några dagar.
Kaffet är snart på ingång, ska bara låta clementinerna jag slukade nyss, verka lite så
c-vitaminerna hinner sprida sig ut i kroppens alla delar och vrår - som bara är sååå
c-vitamintörstiga, eftersom jag inte varit världens nyttigaste människa senaste tiden.
Hoppas clementinerna innehåller c-vitamin fast de var lite gamla och torra och så svårskalade att jag nästan var på väg att hämta både rivjärn och osthyvel.
Jaja, smakade rätt gott i.a.f. och om man jämför med hur torra och fnöskiga de såg ut på utsidan, så smakade de JÄTTEGOTT.
Nog om clementiner och vitaminer.

Har TRÄNINGSVÄRK idag och igår-men-mer-idag och imorgon-antagligen-oxå.
Brukar  (hmmm... brukar och brukar, det var rätt längesen jag ansträngde denna kropp alltför mkt... har tyvärr lite ryggbesvär... som jag härmed skyller på...)  alltid (hmmm... ALLTID?!?...)  få den största delen av träningsvärken andra och/eller tredje dagen efter.
 
Jo, var i Pappas trädgård i lördax och ARBETADE. Likt en mkt flitig oxe till och med.
Klättrade i träd som om jag var ung på nytt, okej, använde mest stege kanske, men i.a.f., sågade ner stora, tunga grenar - och snackade goja med fåglarna lite - högt upp i trädtopparna (NÅJA...).
 
Sen var det bara att använda den tunga grensaxen och klippa upp de nedsågade grenarna.
Kände mig katten som en riktig BRANDMAN  (tänk bultsax)  - även om mina fysiska begåvningar kanske ligger en liten, liten bit bakom brandmannens... en liten, liten...
Men, det var faktiskt himla fysiskt krävande att klippa av - de ibland tjocka och mkt sega - grenarna, inte bara i markhöjd utan även i midjehöjd och ÄVEN uppe i luften, ibland så högt att t.o.m. tårna fick anstränga sig och tänk dig själv att sikta in den tunga saxen på grenar far away och lyckas med klipprörelsen samtidigt som balansen håller på att tappas (NÄE, inte mat! Tappas, alltså...).
Jaja, räfsa grenar, löv och annat grejs samt lyfta - och sätta tillbaka - stenar/plattor och söka upp, frigöra och klippa av rötter, ingick oxå i min ENORMT FYSISKA lördaxupplevelse.

Så, här sitter jag, med min något sargade och svårrörliga kropp och väntar på kaffet.
Vid närmare eftertanke ska jag nog gå och hämta kaffe NU.
Märkte du några vårtecken?
Jag gjorde. Och ett mkt fysiskt ansträngande sådant, nämligen TRÄDGÅRDSARBETE.
DET är väl vårtecken om något!?...
Men egentligen tänkte jag berätta om ett annat vårtecken... men det gör jag senare ngngång...
Tänk, så många ord för några clementiner, en kopp kaffe och lite träningsvärk!...
HEJ!

/Jeppe - amatörbrandman, inkl. bred stil på AMATÖR...och MED VERSALER, breeeda dessutom... öh?...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0