DELTÄVLING-FYRA-DEL-TRE

Jaja, jag VET!
Jag hade vrålaFEL ang. mina gissningar i lördax... nog om det...
Måste bara få prata färdigt om deltävling 4 i Malmööö... viktigt är det.

ANNA... - vilket nummer!
Hon går inte att förneka!!!
Hon kommer att tampas med Timoteij om segern i Globen.
Hon är det enda hotet och ett mkt starkt sådant, ju mer man kollar hennes uppträdande.
Grabbarna tar ut varandra och den vinner som har sin egen genre.
Kanske kan Erik utmana, i och med bäst låt av grabbsen, men som sagt, pågarna snor röster av varandra...
Tror dock ändå att det blir lite glatt med Timoteij... de går hem i stugorna, garanterat. Blandning av allt, svenskt och internationellt.
Jaja, kanske utmanar Anna med sin innerligt-ärliga-sköra-sprödhetslycka...
Hoppas hon inte ändrar något till finalen, ty allt var så perfekt och inlevelsefullt och ungt och nytt och bara så FIIIIIINT!
Tack ANNA! =)

Lite, bara lite, ord om de andra;

Py - var alldeles bombis på att det var OZZY som äntrade scenen... hörde bara "Iron Man" i mina ögon...

Neo - eller ska vi säga Mika Rongedals Melody Club - var pigg men ännu mer PIGG var jag när jag skådade mums-mums i form av fyra par innanlår där runt omkring honom... kallas ögonGODIS, om jag minns rätt...

Lovestoned - gung-trall-gung och mer godis, men nu bara två par...

Pernilla - trevligt pigg, men den trallschlagern har jag hört förut och den hade säkert vunnit 7 dagar i veckan på 90-talet...
Men tack Pernilla för att du var så spontant rolig när jag stod vid bussen och väntade på några andra autografer och du bara kom fram och tog tag i block och penna och skrev ditt namn... =) Bra med självförtroende ju... jag tycker om oväntade saker... det var CHARMIGT! =)

Skatepunkarna - ja, inte fel med lite ös...

Peter Jöback - storslagen (musikal)inledning, ståtligt, men när verserna förblir bättre än refrängen blir man bara besviken och hur fin bilden än blir, så tycks laserspelet vara till för att dölja den taskiga refrängen.
Det hade varit ett perfekt nummer i en musikal, men skickar vi Peter till Oslo blir det pannkaka á la Stenmarck 2005, hur trevlig han än är, hur vackert han än sjunger och hur mkt han än heter Peter Jöback...
Visst småfint, men en finalplats bara på NAMNET, faktiskt!

Ja, det får räcka för nu...
...men jag återkommer - med FINAL-snack.
Lita på det!
Och sov gott!

/Jeppe - med de stenklara analyserna

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0