Åja, solen strålar idag (även om Malmövinden är en pina)...

Ber å det mest ödmjuka om URSÄKT om någon försökt läsa mig här (och då inte lyckats - förutom med tidigare skriverier - eftersom jag inte varit här sen sist ungefär...)!
Är inne i en djuuup dvala och mår gansk trist...
Typ en förvirrad och dessutom stockad björn som gått i ide... fast han egentligen inte vill vara därinne... men kan inte komma ut... (känn på den du, den hade fått vilken psykolog som helst att få spel på trumhinnan...).
Men inte bara det, i FEL ide dessutom... HUAH! TÄNK!!...
...och inte har det kommit några skattepengs heller, så kanske tänker fogden lägga beslag på dem oxå... Hade kronofogden varit en villig kvinnlig, hade jag f-n erbjudit henne min kropp istället... hmmm... Mmmm!!!
Jo, iaf, jag gör ett försök att börja bli människa lite i taget, kanske...
Finns det kommentarer jag inte svarat på, så kommer det oxå - lite i taget... ska snart in bland allt damm och spindelnät hos min inloggning. Skelett och gastar och sånt ska där väl inte finnas... menar, JAG sitter ju här!...

Vad mer!?...
Jo, antagligen kommer jag att beklaga mig över negativt krafs (så görs det för att bearbeta lite - leker amatörpsykolog till mig själv - och för att se tillbaka, när det blivit bättre) någon mer gång, men då ska det ske under, eller rättare sagt MELLAN, såklart, parentes... men ändå under, rubriken lixom... Typ att rubriken eller kategorin heter PARENTES, så att en vanlig läsare kan hoppa det trista och negativa. Vill inte suga kraften ur folk ju...

Annars är abstinensen på m.v.g. HÖG nivå nu...
Har inte ORKAT (dåligt-må-dåligt...) bry mig tidigare...men NU!
Fotbolls-EM har börjat!
Och var är jag?
Jo, i Malmö stad.
När jag just nu egentligen borde ha seglat uppför dnepr med mitt vikingaskepp och varit i full gång med att klunka vodka och bli förförd av Oksana Ukrainska för att sedan, med yxa... flaggan i högsta hugg, invadera Kiev med mina blågula systrar och bröder och undsätta den svenska truppen med befälhavare Hamrén och kung Zlatan i spetsen, så de blågula (←?...!vaF-N!!!...förvirrande likt oss!?...) ukrainska barbarerna inte blir för närgångna och våldsamma...
(Kom precis på; för den uppmärksamme lät det osmakligt med "Oksana", menade inget illa, till känsliga läsare vill jag meddela att "min" Oksana (vanligt(?) namn i Ukraina) här, ej ska förknippas med en annan stackars Oksana (Vila I Frid!). Hemsk historia...)

Så himla sugen på fest, fotboll och stämning...
Inte i varje EM Sverige är med OCH spelar alla tre gruppspelsmatcherna i samma stad OCH möter värdlandet i första matchen OCH har lag för att gå långt... m.m....
Denna gång har jag inte ens ansökt om biljetter!... skrämmande.
Har inget fungerande pass (och ska antagligen åka söderut snart... panik!?...) och inga pengar, så skulle inte ens kunna ta en eventuell vinstresa eller liknande ens...
Försökte ju vinna EM-resa i julas någon gång... man skulle få åka med E-TYPE och gänget och det hade säkert blivit en upplevelse.
Min vikinga-sång gick tydligen inte hem hos TV 4 dock. De kanske tyckte att det var för "rasistiskt" med lite moderslands-text...? Känsligt att älska sitt land... akta, akta!!...
Skulle kanske skickat den till Eriksson-TYPE, så kunde han gjort en EM-låt av den...

Kanske, kanske dämpas abstinensen något om jag kan ta mig till LONDON-OS.
Sänka några pints och lära Chelsea-supportrar lite Liverpool-ramsor (eftersom vi är i England och för att de blir mer upprörda då, än om jag skulle ramsa MFF-skånskt!...) och kanske, kanske... SÅKLART stötta DE SVENSKE i åtminstone handboll och fotboll...
Har alltid påstått att London är min favoritstad och i min ungdom foro jag dit varje sommar... gamla goda tider, fast det inte känns så längesen... kan känna hur jag spatserar där på Oxford street...
Kanske ska dra lite gamla London-skrönor här, lite senare...?...
Jaja, drömma, drömma...
Sov gott!... och NU är det dag och jag skrev det mesta här i nattas men orkade inte klicka iväg men det gör jag NU!...

/Jeppe - direkt från idet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0