(Snart) legitimerad poet...

Hej i natten!
Kaffet är kallt för katten...
Men drickes ändå, såklart.
Okej, tänkte återknyta till förra inlägget.
 
Passet är grejat, dock inte hämtat.
Mamma fick ställa upp igen och den här gången passade jag tiden - grönt kryss i taket.
Bilden såg hyfsad ut, fast jag inte hann raka mig som tänkt... jag trodde man fick många försök på sig och att man sedan kunde vraka och välja... men nejdå, poliskvinnan tyckte inte det var någon sport, så jag fick sätta den på första, när jag knappt var beredd... men som sagt hyfsad lookilooki.
Och nej, visar den nog inte här - är väl TOP SECRET och hemligstämplat med pass och så, eller...!?...
Är jag riktigt snäll (alternativt tortyrisk) kanske jag visar skillnad på min nuvarande korta frisyr och den förra långa, med hjälp av några foto...
 
Annars?
Jo, återknyter till förra inlägget igen;
Det blev ingen vidare sömn - om någon överhuvudtaget, tror inte det faktiskt, men kanske blandar ihop det med någon av mina andra sova-lite-nätter  - satt och skrev hela natten...
Men sången till den blivande pensionären blev bra, tydligen...
 
Det blev en fem verser om jag inte missminner mig... det var typ en sång, men bestod av följande tre melodier;
Björnen sover / I ett hus vid skogens slut / Idas sommarvisa.
Chefen hade bett mig ta med vissa "ämnen" som handlar om pensionärskan.
Fick med "ämnena" ganska bra och det bästa var väl att jag hade fått med huvudpersonens man - som brukar vara tomte på förskolan - några ggr i texten och när vi skulle sjunga sången och jag kom in i personalrummet, så satt han oxå där!...
Så han blev nog oxå nöjd med lite uppmärksamhet...
Pensionärskan blev rörd till tårar när vi började sjunga (säkert inte bara texten, hela situationen oxå, att nu är det dax att sluta jobba...) och jag fick beröm av några kollegor och chefen, som såg humorn och det geniala i texten... plus då att pensionärskan var NÖJD...
Så det var väl värt en sömnlös natt antar jag...
 
Nu är ögonen jättetrötta... och röda och kliiga...
Har en himla pollenallergi just nu, plus förkylning verkar det som...
Tandborstningsdax.
Sov gott!
 
/Jeppe - snart legitimerad
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0