Småpengar

Ja, på tal om småpengar har jag följande storia att förstora;
För ngt år sen - när jag oxå(!) var ganska pank, ringde jag min internetbank från jobb.
Skulle kolla saldo och använde högtalaren i luren. En kollega var i närheten och började gapflabba när hon fick höra; "Kvar att utnyttja, nittiosex... öre.".
Hon hade kanske inte väntat sig 96000, men i alla fall 96 kronor.
Jaja, hon bad om ursäkt för sin spontana yttring, vilket inte hade behövts, då vi hade sådan humor-jargong och dessutom kan jag själv skratta åt mina "misstag".
Jag är ju van oxå, har säkert hört alla en och tvåsiffriga öres-kombinationer på min saldocheck.
KUL!
...eller inte!?...

/Jeppe - vinner aldrig Nobelpriset i ekonomi

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Tack för din kommentar, den fick mig att små le.
Nej men visst är det så, alla skriver om hur glamoröst de har de - shopping, dyra middagar, deras skönhet osv. Jag vill bara visa att jag är en enkel person som lever enkelt (som alla studenter) och faktiskt trvis med att ha det så!

Gillar din frågeställning om vad glamoren verkligen sitter. Filosofiskt tycker jag allt att det lät :)
Ha en riktigt bra dag!

2012-06-14 @ 15:23:02
URL: http://livetijasminesogon.blogspot.se
Postat av: Åsa

Sv; hehe, ja visst såg det mysigt ut? Vi hade det så härligt i kvällssolen!
: )

2012-06-14 @ 17:46:05
URL: http://hafva.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0