Tre negativa tankar runt en kiwi

Nej, ska inte hålla dig på halster.
Håller nu en direktsänd presskonferens från mitt datorbord - skrivbord vore synd att kalla det, då alla RIKTIGA, bastanta skrivbord, med X antal kvadratmeter skriv-/arbetsyta, skulle smäsa åt det och ta det som ett riktigt förolämpande påstående - och avslöjar att jag och kiwisarna inte riktigt fullt ut bjuder hem varandra på en kaffe när vi träffas i trappuppgången...
Upp i ansiktet på dig, Kiwi!;
 
1. Taggiga skalet - okej, något mjukare än min skäggstubb, men ändock obehaglig när man får med en bit in i munnen, då man egentligen bara ville smaska grönt frukt-kött.
 
2. Svårforcerat mittenparti - jag delar alltid min Kiwi på mitten och äter sedan de två halvorna med sked modell mindre, exempelvis tesked. Och DÄR, inuti den ena halvan är alltid den mjuka "kärnan" en SEG rackare, som man måste bearbeta från alla håll, med den hårt arbetande teskeden, för att den ska ge med sig. Hittar man rätt teknik är det bra... Har man fel teknik däremot, då kan man slinta och köra hål på skalet och spilla ut värdefull fruktsaft från Kiwins inre.
 
3. Kärnor - visst, de flesta slinker bara ner med resten av sällskapet, MEN sen finns det de, som inget hellre vill än att intensivt och djupt etsa sig fast i/mellan mina tänder...
Jodå, vet, sen finns det en massa GOTT, tillika nyttigt oxå, att beskriva.
Och varför jag nu beskrivit släktet kiwi i negativa ordalag, kan jag inte förmedla nu, eftersom såväl hjärna som ögon befinner sig i ett mycket avslaget tillstånd och tillsammans har lämnat in en skriflig arbetsvägran och fått den godkänd, åtminstone på denna sida natten...
Återkommer alltså till denna historia, som egentligen inte alls innehöll vad den skulle...
Innan jag somnar; HEJ, SOV GOTT!! :)
 
/Jeppe - snart på andra sidan natten
 
 

Kommentarer
Postat av: LITTLE MAMA [blivande mamma]

Himla trevlig blogg man hamna i :)

2012-06-26 @ 20:52:16
URL: http://blogg.allforforaldrar.se/littlemama
Postat av: Lollo

OMMMGGG, du är tillbakaaaaa.. du slutade skriva inlägg en viss period, och jag kom hit varje dag o inget nytt.!! en nu ser jag :D sammahärliga inlägg som alltid!!

2012-07-17 @ 22:12:44
Postat av: Författaren

Tack så mkt, Lilla maman!... även om det var hundra år sedan... :)

/Jeppe

2013-04-13 @ 15:21:41
URL: http://jeppeye.blogg.se/
Postat av: Författaren

...och sen slutade han igen... orkar man knappt med sig själv, funkar inte writandet heller...
Men NU kanske det funkar, får se om stimmet håller i sig...
TACK Lollo! :)
...och välkommen åter, om du vill!

/Jeppe

2013-04-13 @ 15:34:25
URL: http://jeppeye.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0