Inför andra chansen

Trött som attan... men vad göra...
Inte bara NU alltså - sen kvist som vanligt - utan helt-och-hållet-överhuvudtaget-och-lite-lack-på-allt...

Nåja, melodifestival-snack; 
Malmö-deltävlingen förra helgen var den klart bästa.
Menar, Perrelli och Hanna helt utanför och mycket bra hårdrock - Dynazty - bara till andra chansen, då är det kvalité...
Inbillar mig att delar av Dannys låt låter som den där Black-Eyed-Peasaren "Good Good Night, nananana..." heter den så nånting?...säkert inte, men ändå... 
Men allt påminner ju om allt nuförtiden... Annars var han ju stabil, med betoning på showen då, låten är inte så himla bra egentligen, man bara tror det...
Lisa var mjuk, fin och sensuell som vanligt! :) Röstade faktiskt inte själv, men kul att folk tyckte om den.
Tror Charlotte förlorade på att hennes dansöses var så fina!... Alltså, hon själv är fin att se, men åtminstone jag - kanske liiite fruntimmersglad - visste inte riktigt vem jag skulle titta på i hennes nummer. Särskilt en brunett... JEPPE, räcker! SLÄPP!!...
Jaja, kanske blev lite too much, menar jag... för stort nummer, lixom... även om FINT!...

Och, andra chansen då...?
Jo, givetvis hoppas jag Timoteij grejar en finalplåt.
De förför mig fortfarande och även om de var bättre med "Kom", så tycker jag de borde gått direkt till final från sin deltävling. De är nog det mest SVENSKA, så ska vi stå för, vad vi är, därborta i fjärrazerbakuijan, så skickar vi 4-Yes-Blondes dit.

Men det blir svårt, först piska Andreas och sedan rockar-grabbar, antingen mjuka eller hårda...
Måste ju bara gissa hur det går, eftersom jag älskar att "tävla" (men ogillar skarpt att förlora...)...
Förstår jag lottningen rätt, hoppas/tror jag det går såhär;

Timoteij möter Dynazty i ena "finalen", medan LottaChrister tar sig an Youngblood i den andra.
Med slutresultat att Timoteij och ChristerLotta går till La Grande Globe Finale.
Ska jag hoppas något annat, får det bli Dynazty (hårdrock har stort stöd fortfarande i detta Sverige och tack för det Gud!) - trots att Andreas J. är MFF-supporter. Och trots att Top Cats är fräcka...
Ja, du får skratta åt mig hur mycket du vill på lördag kväll... men jag tycker om att komma med udda gissningar... och Timoteij - hur kan man neka dem!??? Nicht verstehe... diese SCHÖÖÖNE mädchen... =)

Ja, det var väl det, det... då!...
Så!
Nu måste jag sova, kan jag lova.
Hej!

/Jeppe - the-right-guesser! Hmmm...återstår ganska nog att se...men haijde, Timoteij, i.a.f.!

Kommentarer
Postat av: Lollo

Alltså vaknar du tidigt på morgonen för att blogga och sen lägger dig? eller äre så att du är vaken tills nu!! För du förstör kroppen med vara vaken så längeeeee!!!



Melodifestival-NÖRD :D hahah

2012-03-02 @ 15:21:49
Postat av: Författaren

Nej, vaknar inte, är vaken heeela tiden... och det funkar kanske när man är sjuk, som i detta fallet. Ska man däremot arbeta så blir det inte så lyckat...

Som sagt förut; jag är NATTmänniska. Är jag dessutom sjuk och sover på dagen är det himla lätt att råka(!) vända dygnet.

Tack för ombrydnaden!...

Nädå, inte nörd, bara lite småintresserad... :)



/Jeppe

2012-03-05 @ 02:09:05
URL: http://jeppeye.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0