WTF!??? AM I BACK???...

UUJJJH!!!...

Uhhh...

Riktigt, riktigt svårt ta sig in här...dammsugare och kofot i högsta hugg för att forcera allt damm och bräcka otaliga spindelnät.

Iofs inte så konstigt, med tanke på att Karl XII hade hundratusen man, då jag äntrade stället senast...

Jaaahopp... förklaringar kommer en annan gång.

Guten nachten haben Sie?

 

Jo, satte på bosnisk radio (BA) för att få lite BALKANvibs, precis då slänger de på "Paint It Black" med Jagger och gänget... inte för att jag är en REAL rollare-stonare, men skönt med lite skön rock som KÄNNS.
Sen slår jag ner blicken strax till vänster om tangenterna och där står ett glas och en kopp - samtliga paintade SVART... INUTI, vill säga.

En stor fet fredagsgrogg i glasset och en något ljum-härlig kaffe i kopet.

...lustigt, förstod du? Black - SVART, lixom...?... hehe... fredagshumor på riktigt hög nivå.

...och för att man ska förstå det roliga skulle jag nog inte glömt nämna att groggen såklart var cola-blandad, därav den svarta kulören, juuue...
I ärlighetens namn är jag faktiskt inte alls inne på Rolling Stones.

Är väl typ nyss nämnda låt och "ANGIE" och... ja, det var nog det... okej, har ju inte hört ALLT och de har ju en del sounds som tilltalar mig halvt, annars är det mest bara RESPEKT för att de är så STORA och LÅNGVARIGA, det KRÄVS för det.

 

Härligt, jag börjar försöka hitta tillbaka till rötterna; har inte groggat Finlandia på riktigt läskigt länge... var nog på mina årliga båtresor till Engelandet jag insöp den vodkan senast... d.v.s. för puuuno-muchos-värrymånga år sedan...

...men NU, senast det fanns lite sedlar i plånkan vill säga - vilket det inte gör NU - unnade jag mig lite systemartiklar, däribland Finlandia och en annan gammal klassiker, nämligen DAB(öl) som jag inte inbringat sen någon MFF-borta-tåg-resa, tidigt 90-tal(?)... eller förfest på gymnasietiden, när jag och Bossen satt och ölade till 220 Volt och Pretty Maids.

 

Antar att min nostalgi-resa är lite hemmasnickrad psyko-taktik för att försöka starta om livet på vissa fronter, på ngt sätt...
Fixar bara ekonomin sig ngn himla gång, ska jag börja LEVA igen. Längtar.

Jag ÄR social. Vill ut bland folk. Jag är ju JEPPE för katten...

 

Nu ska jag inte skriva för lååånga inlägg som aldrig blir fääärdiga, så därför avslutar vi snart...
Jo, tyskan, den KUNDE jag en gång, hade faktiskt halvstark 3:a, tyska-särskild, på gymnasssiet... GUT GUT!!
Och du som känner mig härinne, vet att jag ändå LEKER språk (jobbar ju inte på förskola med fleridentitetiska barn för ingenting... (oj, lät som, antingen schizo-barn eller barn till FBI-agenter... vem vet...)).
Så vem bryr sig även om, liasom...???...
Måste ju ha kul med något...

Tyvärr babblar jag inte lika bra som jag stilar med tangentbordet... hade varit roligt...
Slut för nu, men du - HÖRS!

 

/Jeppe - ÄR Finlandia, ÄR DAB, ÄR nostalgi, ÄR kaffe, ÄR rock, ÄR... snart tillbaka...HÄR... och i själen igen, förhoppningsvis...


Kommentarer
Postat av: Angelica Leptin

Haha första gången inne på din blogg men jag kommer absolut studsa in på din blogg och om du har möjligheten att kolla in på min blogg och svara på enkäten som jag lagt upp så skulle det betyda mycket för mig, kul att höra vad en snubbe tycker. Om du inte vill kolla in för min skull så kanske jag kan locka med att du har chans att vinna ett paket whitening strips tandblekning från Stellawhite. Du behöver inte dela eller gilla något bara svara lite snabbt på 7 st a,b,c frågor för att vara med i tävlingen, Skulle uppskatas något enormt!

2013-04-13 @ 16:55:21
URL: http://inreda.webblogg.se/
Postat av: Jessica

Fin blogg!

Kolla gärna in min, där jag tipsar om saker att få gratis, sätt att tjäna pengar osv! :)

2013-04-13 @ 20:34:19
URL: http://www.sparatjnapengar.blogg.se
Postat av: Författaren

Tack tjejer!! :)
...och Angelica; svarade på enkäten - fick 7 rätt...

/Jeppe

2013-04-14 @ 01:44:27
URL: http://jeppeye.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0