VÄLKOMMEN! =)

Mjölk är gott.

Digestivekex med smör och ost likaså.

Mycket annat är gott, men intages icke en natt som denna.

 

För den delen observeras att antalet besökare hit har ökat å det grövsta.

Förr i tiden - snackar en vecka tillbaka och bakåt, sissådär - hade jag cirkus 5 unika besök om dygnet...

Varav minst en var jag.

Nu, nu snackar vi tjugotalet människor om dagen, som tittar in...

Och en på natten - JAG.

Vilken lavinartad ökning! Ojojoj...

Märkte du att jag skrev "tittar in"!?...

Viktig detalj, eftersom jag inbillar mig att du som är här - okej, kanske inte just DU, men du och du och du - egentligen inte vill läsa mig, utan var ute efter någon annan Jeppe-namne och bara råkade trilla in...

Där, vid Jeppe - och möjligtvis Malmö - avsäger jag mig härmed ytterligare jämförelser med eventuell aktuell namne.

 

Men, okej, jag har kanske fel, det finns kanske andra anledningar till intitt här, vem vet... inte jag.

Inget. Så mycket. Bara ibland.

Och vem påstår att det måste finnas anledningar alltid!?.!?.

Och hur uppkom jorden?

Vad kom först, hönan eller fjädern??

 

VÄLKOMMEN hursomhelst, du som läst ända hit! :)

Med antal och så, kan jag ju passa på att nämna att jag inte jobbar på att få hit besök.

Ingen i närheten vet att jag skriver här och jag tror att vill man hitta hit så hittar man hit.

Ingen sport annars.

Men vem vet, anstränger mig kanske någon vacker dag... när jag har tid... och ork...

 

Sådär, mjökglaset påfyllt.

Är gott.

Jobb om fem h´s.

Snart sovedax. Men sov faktiskt någon timma tidigare ikväll och är därav ovanligt pigg för att vara nuförtiden...

 

Och snart är det semester om snart två dagar, snart.

Och till på fredag, måste jag ha skaffat kulor...

Lön inte förrän måndag, 23:e.

Kan dock inte frångå min tradition att köpa julklappar till mina avdelningskollegor.

Måste.

Gör ALLTID, jul / sommar - present på det sistnämnda - inte julklapp - eftersom julen endast firas i december. 24:e.

Nu är det nya kollegor för denna terminen, så lite extra viktigt.

Brukar bara köpa någon liten triss eller keno, men det KAN ju bli något STORT av det...

Skulle inte ge om jag inte tycker om dem och ger absolut inte för att ställa mig in eller något, lika mycket INTE för att få.

 

Ger för att GE och för att göra någon glad.

Men visst. Lite baktanke har jag ju, i och med att jag kallar det för "friskvård".

Blir man glad, trivs man kanske bättre och det svetsar samman arbetslaget lite och vi jobbar lite bättre, osv...

Sen tillkommer alla fördelar i och med att barnen ser oss och vi är förebilder för barnen och barnen lär sig vara snälla mot varandra och ta hand om varandra och i förlängningen empati och i princip hela läroplanen och blablabla......

Men GE är huvudsyftet och det ska SKE... och jag grejar (lånar?) pengar till fredag på något sätt...

 

Nästan lite spännande hur jag ska lyckas med det...

Kan ju redan nu avslöja att jag inte tänker utföra något spektakulärt rån och ingen annan kriminell handling heller, för den delen...

Finns inte på kartan.

 

Du skall icke stjäla!

 

Sjunde budordet.

Lätt som en plätt.

Okej, blir kul att se hur jag (miss?)lyckas...

Annars får jag shoppa den 23:e och skicka brev till berörda... eller agera brevbärare på min cykel...

Sov gott!

 

/Jeppe - duktigt välbesökt

 


Kommentarer
Postat av: emma

hej fin blogg

Svar: Tacktack!!
Jeppe

2013-12-20 @ 07:51:42
URL: http://www.nattstad.se/Emmahjorth

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0