MYCKET STORT OM...ja, i princip INGENTING

Så, har man suttit och skrivit inlägg två kvällar (ehmmm; nätter) på raken, för att sedan falla i tröttska, varvid fingermotoriken gått i strejk, varvid bokstäverna uteblivit från inläggsområdet och ja... menar, har du sett något nytt inlägg, de två senaste kvä...TTERNA?

Nej, tänkte ju det, för i så fall FINNS det spöken.
Men nu är det DAG och vi behöver inte vara mörkrädda och HÄR kommer det som skrevs i NATT, med lite bonusefterföljning - det var liksom inget FÄRDIGT inlägg...
Nåja, forts.:


Så, då har man suttit här en kvart och VÄNTAT...
Var inne på min blogg samt inlogg, när datorn började köra sitt eget race igen.
Den tog bort hela inloggningssidan och sedan gick det inte att röra sig överhuvudtaget... allt stilla... förutom datorn själv, som körde sitt "spinnande" - hur GALEN kan man inte bli på DET ljudet...???!!!...

 

Det händer ganska ofta att datorn börjar freestyla, utan att jag gett tillåtelse.

Totalt utan skyddsnät.

Den lever helt och hållet sitt eget liv.

Vet inte om den håller på att försöka frigöra sig, kämpa för datorers rättigheter och sedan kräva att vi erkänner den som människa... eller något...

 

MEN antagligen, om jag är förnuftig, tror jag det handlar om att datorn har bedrövlig prestanda (heter det så?) och uselt minne och det går inte ihop riktigt med att den behöver storstädas, och ibland är det virusskyddet som håller på att gå sin skyddsrond eller diverse andra uppdateringar... lägg därtill att datorn nog är en tio år sisådär, om jag inte missminner mig.

 

Det jag egentligen försöker säga, är nog att jag vet inte hur mycket TID som slösas bort på att sitta och VÄNTA på en seg dator.

Så många fler INLÄGG jag hade kunnat använda den tiden till istället... eller att lära mig lite htmlblabladesignblateknik och sådant säkert-fint...

På tal om inlägg, har jag minst TIO uppslag på gång, just NU... men tiden som sagt.

 

Det negativa med att sitta och vänta oxå, är att man ofta har någon "replik" på gång i hjärnan, som behöver komma ut DIREKT... väntar man kan det vara kört, helt bortblåst, TOTALT WÄCK, WAAAY OFF!!!
Jämför med en dikt eller låttext du kommer på, när du står och borstar tänderna eller är på väg att somna eller dylikt... när du sedan har skrivredskapen till hands, tänker du; - Hmmm, vad var det nu???...
Vet inte hur många schlagerhits jag EGENTLIGEN har skrivit...

 

Ja, med dessa kloka(?) ord, förklarar jag detta inlägg för STÄNGT.
Tackar DIG för visat intresse och VERSALERNA för sin FLERTALIGA MEDVERKAN!!

 

/Jeppe - THE BIG WAITER

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0