Trädgårdsmästaren

Ja, det är inte varje natt man sitter och dryyyper av svett precis...
Att den lätta skjortan rök precis gör ingen skillnad tycks det.
En iskall gintonic hjälper inte nämnvärt.
Tur det finns lambinäsdukar.
Torkar jag inte kropp med dem, så ligger de utspridda över datorbordet, under mina armar/händer, så att datorbordet inte förvandlas till en svettsjö... eller blir det HAV?... sjö är ju SÖTvatten och svett är, mig veterligen, SALT... alltså SVETTHAV!
 
Förutom havssalt då?
Jo, stel i varenda muskel kroppen innehåller, känns det som...
Inte bara stel, ont oxå.
 
Antagligen är det mest träningsvärk från några timmars hårt trädgårdsarbete hos Pappa igår.
Bl.a. gav jag mig på ett ettrigt litet träd, som hade starka, långa, tjocka, många rötter som försvarssköld.
Jag hade dock laddat upp med SPADE, SÅG, SPETT, SEKATÖR, BULTSAXSEKATÖR, LITEN SÅG samt MUSKLER...
Och när jag spände mina muskler i trädet och bearbetade det med mina vapen, så insåg trädet att det hade mött sin överman och jag tog alltså ännu en skrytbar seger i Pappas trädgård.
Framförallt spettet känns nyttigt att arbeta med... när jag svungar det som ett spjut snett ner i jorden, låtsas jag att jag är Akilles.
 
Ja, annars var det bara följande uppdrag;
Klippa häck
Gräva upp brännässlor
Gräva upp björnbär
Rensa ogräs
Räfsa
Klippa buskar med sekatör
Plocka äpplen från gräsmattan (vilket inte är så lätt som det låter... äpplena är rätt små och svåra att greppa)
Bära till kompost
Räfsa igen
Ja, nog bara det.
 
Var rätt slut när jag kom hem och käkade frukost(!) vid 23-snåret.
Börjar bli lite slut nu oxå (för mycket gin idag, Jeppe?).
Blir en gintonic-bild som avslut tror jag...
 
 
 
Är gin BLÅ, förresten?...
 
Jo, gick precis genom ett annat rum där fläkten är på.
Duktigt kyligt där, om man jämför iaf.
Kände mig genast förkyld...
 
/Jeppe - Akilles, men utan hälen

Kommentarer
Postat av: Elena

Squats är benböj :)

Svar: Aha!... är rätt vältränad i just benen, men låter skoj, ska kanske testa ändå... :)
Jeppe

2013-07-22 @ 16:36:40
URL: http://ellisono.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0