Sov nu då!...

Ja, hög tid att sova.
Somnade iofs på soffan tidigare, alltid så slut direkt efter mat nuförtiden... och före mat... och hela tiden... men mest efter.
Vaknade när Japan nickade in 3 - 3 på Italien och fattade noll var jag var och om jag skulle upp och jobba o.s.v....
 
Om en sex timmar kör vi midsommardans på jobbet... med tanke på regnandet nu, ser det ut att bli inomhus... men det kan ju hinna ändras... hoppas så.
Idag fick barnen ut i naturen och plocka bloms.
De var engagerade och lärde sig VALLMO - den enda jag själv kunde... duktig lärare där, Jeppe!...
Sen var det kanske Prästkrage oxå, men den blandar jag ofta med ngn annan...
 
Vi fick ihop rejält med blommor - OCH DJUR, märkte jag när jag spred ut blomstrena på golvet för vidare trip ner i vattenfylld papperskorg.
När växterna sög vatten, kröp allehanda småkryp omkring på golvet och sökte nya jaktmarker, vilket INTE blev mina ben, var jag mycket noga med att se till...
Pratade STRÄNGT med dem!...
Djuren, INTE benen, såklart... dem har jag gett upp hoppet för för länge sedan, de går ändå alltid bara vart de vill...
De rackarna.
 
Nä, snart dax att klä stången och vara festlig bland barn, kollegor och blommor.
Och kanske någon förälder, som kommer och lär sig lite grodsånger...
Och nu nickar jag snart tangentbordet i mål - tur man har stark nacke, vet inte hur ofta jag sitter upp och börjar slumra... standard är sitta i fåtöljen (jag vet, det var en skymf mot riktiga fåtöljer!) med fjärrkontrollen i handen och börja slumra; tappa huvudet, tappa fjärrkontrollen, tappa sittfästet - jo, varit på väg att trilla helt ur stolen... 
Borde rigga upp videokameran för dokumentation.
Ser nog himla kul ut... eller enbart LÖJLIGT...
Vad är då summan av kardemumman Jeppe?...
SOV!
Just så.
Hej!
 
/Jeppe - falleeeeeerrr...zzzZZZZZZZZZZZZZZZZZZ!!!...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0