THE BIGGEST SWEDISH ARTIST IN EUROVISION HISTORY

Ja, det är väl sant...
Givetvis handlar det om CAROLA och i förrgår natt...
 
 
Eftersom jag har stora ABSTINENSPROBLEM med att jag inte har (/haft) biljetter (läs: har råd) till varken semifinaler eller finalen i EUROVISION SONG CONTEST, kände jag mkt stark lockelse i att gå och se Carola på Amiralen... så man åtminstone får känna lite av Eurovision-stämningen och komma ut och träffa folk och lite mer kända folk.
Var himla längesen jag var ute på fest och kände att jag behövde det rent mentalt (när mkt är rätt nere, så behövs det lite uppåt-tjoff). Så med sponsring av vänner (TACK!) fixade jag den relativt dyra biljetten och dricke-ficke-penge.
 
Minns inte om jag har skrivit det, eller är på väg i ngt annat dokument, att skriva;
Fattar inte hur fubbick man får lov att vara... jag, som älskar E.S.C. har inte lyckats spara pengar till den här veckan (biljetter, nöjen och allt)... vill egentligen ut varje dag och snacka med artister och fans och ha skoj och vara i ARENAN.
Och jag bor I MALMÖ lixom... himla bra planerat Jeppe!... ska man ha chans att få en chans till, måste Sverige nog ta ett par raka segrar snarast, eftersom jag antar att det blir två andra städer i Sverige som vill ha förstatjing nästa gång... Visst skulle man kunna åka till GBG och STHLM oxå, men Malmö är ju HIMMA...
Men lyckas man spara, så är det ju faktiskt rätt stor chans att det bär av till Köbenhavn nästa år, eller Oslo...
Men jag har ju sagt hela tiden (sedan jag hade hört bara den låten och inga andra) att den danske pigen vinner, så får stå fast vid det.
 
Var var vi nu... 
Jo, CAROLA... vilken känsla att se henne. Var ju några år sen nu... 
Vilken energi hon har... och GER!
Det var ganska rockigt, bl.a. med Poodles pudlar på instrumenten.
Och jag måste säga att även om det var ganska kort konsert och 300 kronors biljett, så var det värt pengarna.
Med att Carola ger energi, menar jag inte bara själva uppträdandet utan även blicken, ögonen... okej, visst var det kanske inte just mig hon tittade på, (där jag nästan gömde mina blå, under kepsen) de gånger man kände ögonkontakt, men jag tycker det syns att HON har energi från Gud eller Jesus eller själva tron och vad det än må vara känns det som att hon sänder den energin till mina ögon och det är en häftig upplevelse... 
TACK FÖR DET, CAROLA (det behövdes!)!
 
Och när hon tackade publiken efter giget, såg hon så himla ärligt tacksam ut...
Synd bara att hon inte kunde hänga lite i baren efteråt... och synd att hon försvann så snabbt, att jag inte hann greja autografen... men det verkar som hon har MKT... men ändå...
 
Lägger in någon bild här, dock inte de bättre, eftersom jag kanske vill få ngn slags kred för dem, om det går, utan att ngn annan snor dem...
...och nu är jag så himla trött, efter högst 4 timmars sammanlagd sömn de senaste dygnen, så att jag knappt vet var jag har näsan och jag tappar ner colaflaskan i skrivbordet när jag nickar till... men tror jag ska hitta åtminstone en bild...
 
               CAROLA, Amiralen Malmö tiiiiiidig morgon, 2013-05-15      Foto: Jeppe
 
Nu är det öken i ögonen, så dax att borsta tänder och sova tre timmar...
Natt!
 
/Jeppe - nästan frälst
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0