Utan parentes

Såja, då var den kvällen förträngd...

Låtsades att deltävlingen var i någon helt annan stad än Malmö.

Så jag KUNDE ju lixom inte gå dit... då... isf...

Och sen när stjärnorna efterfestade, lät jag kranen på rödvinsdunken stå på vid gavel...

 

Så sitter man nu, lite salongs, och klockan påtalar 03:50 med arga siffror och ökar med ännu mer hätsk stämma, att det är hög tid för sänggående - med SÖMN som ingrediens... inget snusk här inte...

Gick faktiskt rätt bra att klara kvällen, såhär i efterhand iaf.

Jag vet ju att min tid kommer...någon gång... och jag vet oxå att jag sagt så förut, att min tid kommer och allting blir bra... det dröjer lite bara...

 

Vem vet, kanske söker jag jobb som amatör-psykolog-medmänniska hos Björkmans melodifestivalcirkus... då borde man väl få både biljetter och efterfestinbjudan...?

Men isf enbart till de KVINNLIGA deltagarna. Kan för himmelen inte snacka djup med män.

Inte mitt bord, det får någon annan ta.

Nej, gööörls, ska det vara och de vet att jag är LUGN och kan lyssna på ALLTVADSOMHELST vad de vill spotta ut för speak och att jag framförallt HÅLLER TJATTRAN.

Inget läckage här inte... sånt får skvallertanter syssla med.

Allt för att alla ska må bättre och prestera bättre och vinna och allt blir en GOD cirkel...

Men det behövs kanske inte inom melodifestivalen...

 

Har faktiskt skarpt tänkt på att hänga med idrottare (kvinnor även här, såklart) och eller artister av något slag på turnering och turné, som något slags avlastare...

...när man är långt hemifrån och när allt går fel och de bara vill spy ut sina aggressioner, då går de in på dr. Jeppes hotellrum och vräker galla (nu snackar vi ORD, riktiga spyor omfattas inte) och så mår de bättre sen och vinner OS-GULD... Heja SVERIGE! =)

 

Och nu är jag nog djuuup tack vare rödvin, så kanske dax avsluta och istället imorgon förtälja lite om hur melodifestivalen var... i min TV... hmmmpfff...

Och då blir det tros-chock, avklätt och ganska naket...

?

 

Nu när jag ändå är känslig kan jag förtälja att jag EGENTLIGEN är GLAD och POSITIV (skulle se mig på jobb... FULLT ÖS även om jag mår trist och har sovit mkt för lite... vad gör man inte för barnen...?).

Och inte skriver parenteser, som sist... men tyvärr kan jag inte leva fullt ut om jag inte har eget kapital att röra mig med. När jag ska hitta på något / träffa folk, då är det himla viktigt, eftersom det är JAG som BJUDER och jag som ska kunna unna mig SJÄLV något (fika, öl, shopping, eller vadsom...), inte behöva snylta på andra... inte skön känsla. Och tyvärr kan jag inte leva ut förrän jag är ikapp...

Nu är kropp och själ för trötta. En sista klunk, sedan tandeborste och sedan däcka...e under mitt täcke...

 

/Jeppe - strax under täcke


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0